IFA 2019 najavljena uz Kolumbove brodove, a otkriveno je i koji elektronički uređaj najviše kupujemo

Tržište elektroničkih uređaja globalno će u 2019. stagnirati, kažu organiztori IFA-e, navodeći da će donedavnom hit-proizvodu - mobitelu - prodaja rasti samo 2,8% te otkrivaju sljedeći uspješan uređaj

Dragan Petric četvrtak, 2. svibnja 2019. u 19:58

Prošlog tjenda u špnjolskoj Huelvi, gradu u Andaluziji poznatom po tome što je otamo Kolumbo isplovio u povijesni pohod ka Americi, organiztori IFA-e, najvećeg europskog sajma potrošačke elektronike, Messe Berlin i analitička kuća gfu, predstavili su ovogodišnje izdanje ovog spektakularnog showa koji će se, dakako, i ove godine održati krajem ljeta u Berlinu.

IFA 2019 održat će se u Berlinu od 6. do 11. rujna...

Povezivost, umjetna inteligencija, glasovna kontrola i 5G ključni su trendovi koji će pokretati inovacije u potrošačkoj elektronici i među kućnim uređajima ove godine, a njihova primjena doživjet će ponajveću popularizaciju u tekućoj godini upravo na nadolazećoj IFA-i. Tako je tijekom konferencije istaknuto kako prodaja standardnih televizora ostaje stabilna, no prodaja UHD televizora bit će veća za 18 posto, a onih sa OLED zaslonom za čak 45 posto.

Slično se očekuje i za prodaju pametnih zvučnika; njihova prodaja raste za izuzetnih 41 posto. Kao i televizori, smartfoni ostaju na istoj razini kao lani, a malo povećanje prodaje – 2,8 posto – očekuje se od bijele tehnike.

Jens Heithecker, izvršni direktor IFA-e
Jens Heithecker, izvršni direktor IFA-e

Magrot Edelman iz istoprezimene američke PR agencije (najveće na svijetu) istaknula je kako je tehnološka industrija imala prilično problema i zastoja u proteklom razdoblju, no unatoč tome i dalje je industrija u koju korisnici imaju najviše povjerenja. Najviše problema bilo je u percepciji umjetne inteligencije, odnosno, kako će se nova tehnologija odraziti na njihovu budućnost.  

Povjerenje prema tehnološkoj industriji sve je krhkije, s obzirom na nove tehnologije koje sve brže i snažnije nadiru od blockchaina i umjetne inteligencije do samovozećih automobila i robota. U istraživanju koje je Edelman napravio čak 47 posto ljudi vjeruje da se tehnološke inovacije zbivaju prebrzo i promjene koje donose neće biti dobre za ljude poput njih. Stoga je na tehnološkim kompanijama upravo zadaća da zauzmu snažnije pozicije u društvu kako bi pomogli korisnicima u prihvaćanju novih tehnologija.

Promjene se očituju i u najjednostavnijim primjerima. Na primjer, u prosjeku ljudi sa zaslona čitaju određeni tekst za 10 posto sporije nego s papira.

Huelva - gradić u Andaluziji gdje i danas možete razgleadti Kolumbove brodove...
Huelva - gradić u Andaluziji gdje i danas možete razgleadti Kolumbove brodove...

Hans-Joachim Kamp, predsjednik Nadzornog odbora kompanije gfu Consumer & Home Electronics koja organizira IFA-u istaknuo je kako, s druge strane, umjetna inteligencija omogućuje da se postojeći proizvodi drastično unaprijede. Tako sustavi govornih komandi osiguravaju uređajima nova svojstva i šire njihove mogućnosti. U prošloj godini je tehnološko tržište po prvi puta u povijesti generiralo više o trilijun eura, zahvaljujući porastu od 3,3 posto. Ove godine očekuje se porast od 1 posto na 1,052 trilijuna eura.

Ove godine, IFA će ugostiti još više startupova u svome innovation hubu IFA Next, a po prvi puta službeni partner IFA-e Next bit će Japan. Na zanimljivim prezentacijama koje su imali predstavnici Japana kao prve službene zemlje-partnera te jedne velike (Panasonic) i male (Unipos) kompanije nastojalo se razbiti uvriježene predrasude o životu u Japanu od toga da su potpuni workoholici (ne, više su alkoholici, šarmantno je naglasio Keita Nishiyama, generalni direktor Ureda za komercijalnu i informacijsku politiku pri japanskome Ministrastvu gospodarstva) do toga da riža prevladava u prehrani (više se jede kruh).

Dr. Christian Göke, CEO Messe Berlina, ugostio je kolegu iz japanskog Ministarstva gospodarstva obzirom da će Japan biti zemlja partner na IFA Nextu, posebnom dijelu IFA-e rezerviranom samo za startupe
Dr. Christian Göke, CEO Messe Berlina, ugostio je kolegu iz japanskog Ministarstva gospodarstva obzirom da će Japan biti zemlja partner na IFA Nextu, posebnom dijelu IFA-e rezerviranom samo za startupe

Na konferenciji su objavljena imena i dva keynote govornika na IFA-i To su Richard Yu, predsjednik Uprave Huaweija i Christiano Anon, predsjednik Qualcomma. Objavljeno je i da po prvi put IFA ima globalnoga audio partnera, a to je Sennheister, kompanija koja izlaže na tome sajmu već 69 godina. 

 

⛵️⛵️⛵️ Santa Maria, Pinta i Niña. Svi znate da su to brodovi s kojima je Kolumbo krenuo na put ka Indiji na kojem je,...

Posted by Dragan Petric on Friday, April 26, 2019

IFA 2019 održat će se od 6. do 11. rujna 2019. u Berlinu, a prvog dana sajma, kao i oibično, bit će ureučene i EISA nagrade ovogodišnjim laureatima. Podsjećamo, Bug je jedini hrvatski član EISA-i i sudjelovat će stoga i ove godine u odlučivanju o tome tko će dobiti najprestižniju svjetsku nagradu za izvrsnost elektroničkih uređaja. Intervju s predsjednikom EISA-e, Paul Millerom i potpredsjednikom EISA-e, Ljubišom Miodragovićem, pogledajte u nastavku u nedavno emitiranom Tech Radaru...