Globalna SUV flota proizvodi više emisija ugljika od većine zemalja
U godinu dana potrošnja nafte kod SUV-ova povećala se za 500.000 barela dnevno, što čini trećinu ukupnog rasta potražnje za naftom
Terenska vozila nisu ekološki najprihvatljiviji automobili koje možete voziti, a njihov je utjecaj na okoliš veći nego što mnogi misle. Prema novom izvješću Međunarodne agencije za energiju (IEA) globalna flota od 330 milijuna SUV vozila sama proizvodi više emisija ugljika od ukupne emisije ugljika cijelih nacija.
Porast emisija
"Snažan porast prodaje električnih modela nije bio dovoljan da spriječi emisije ugljičnog dioksida iz SUV vozila diljem svijeta da dosegnu gotovo milijardu tona u prošloj godini", stoji u izvješću.
Naime, između 2021. i 2022. potrošnja nafte u konvencionalnim automobilima, isključujući SUV vozila, ostala je otprilike ista, ali se potrošnja nafte kod SUV-ova globalno povećala za 500.000 barela dnevno, što čini jednu trećinu ukupnog rasta potražnje za naftom.
U prosjeku, navodi se u izvješću, SUV vozila troše oko 20% više nafte od prosječnog automobila srednje veličine koji nije SUV. A emisije CO2 povezane s izgaranjem iz SUV vozila porasle su lani za gotovo 70 milijuna tona.
Novi trendovi
Novo izvješće navodi i neke nove trendove, poput rasta prodaje električnih SUV vozila. Iako će to smanjiti potrošnju klasičnih goriva, porast potražnje za električnim vozilima utjecat će i na opskrbu rijetkim zemnim mineralima poput kobalta i litija, nužnih za izradu baterija za električne automobile i elektroniku.
"SUV-ovi zahtijevaju veće baterije za napajanje pa rastuće tržište električnih SUV-ova stavlja dodatni pritisak na lance opskrbe baterijama i dodatno povećava potražnju za kritičnim mineralima potrebnim za izradu baterija", upozorava izvješće Međunarodne agencije za energiju.