Nakon što su ugradili Teslin motor u Land Rover Defender, nastao je E-Lander

E-Lander nastao je suradnjom tvrtki E.C.D. Automotive Design i Electric Classic Cars, a riječ je o prvom Land Roveru s Teslinim elektromotorom i setom baterija

Stjepan Bilić utorak, 8. rujna 2020. u 06:00

Tvrtke E.C.D. Automotive Design i Electric Classic Cars odlučile su spojiti stare i nove tehnologije u jednu kompaktnu, modernu, cjelinu. Tako je nastao E-Lander, odnosno moderni Land Rover Defender koji umjesto benzinskog ili dizelskog motora koristi Teslin elektromotor. Naravno uz navedeno ide i Teslin set baterija od 100 kWh koje ovom vozilu daju autonomiju od 200 do 400 kilometara, ovisno o načinu vožnje.

Osnovni model ima 450 KS, a u planu je i izvedba sa 600 KS. E-Lander sa 450 KS može ubrzati od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za svega pet sekundi, što nije puno ako se uzme u obzir da elektrificirani Defender teži i više nego original s V8 motorom i punim spremnikom goriva. Kako smo već naveli u ponudi će biti i model sa 600 KS i boljim ubrzanjem, njemu će od 0 do 60 milja na sat trebati svega tri sekunde.

Novi E-Lander s originalnim tako i nema previše veze osim vanjskog izgleda, unutrašnjost mu je bitno izmijenjena, a stare tehnologije zamijenjene su novima. E-Lander je tako dobio stražnji elektromotor i set baterija s Teslinog modela S. Proizvođač navodi kako je njihov E-Lander na terenu jednako sposoban kao i originalni Defender, a na otvorenoj cesti i bolji. Razlog tomu je svakako tiši rad te niže težište vozila zbog kojeg je stabilniji tijekom vožnje.

Na stranicama tvrtke moguće je prilagoditi E-Lander prema vlastitom ukusu, od odabira boje, unutrašnjosti, detalja u i na vozilu, pa sve do motora, odnosno elektromotora. Kupci mogu između ostaloga odabrati i žele li verziju za četiri ili šest osoba te žele li da njihovo buduće vozilo ima smireniji ili sportskiji izgled.

Da bi se proizveo jedan primjerak potrebno je oko osam mjeseci planiranja i dizajniranja te potom još 100 dana da bi se vozilo sklopilo u radionici. E.C.D. ponosno navodi kako se sav posao odvija u njihovim objektima ukupne površine 45.000 četvornih metara. Njihov je stav kako kupci od njih ne kupuju svoje automobile iz sniva već ih zajedno s njima izrađuju, jer imaju mogućnost prilagoditi svaki aspekt vozila zajedno s njihovih 47 obrtnika i tehničara. E.C.D. godišnje stoga proizvede oko 60 vozila. Razumljivo, ovakav način proizvodnje vozila rezultira i višom cijenom. Početna se kreće oko 165 tisuća dolara, a ovisno o opremi lako može dostići i više od 260 tisuća dolara.

Više informacija dostupno je na stranicama proizvođača, a ovdje se možete okušati u dizajniranju vlastitog primjerka.