Apple ima porast dobiti, Samsung pad – a u prodaji mobitela sasvim obratno

Kraj listopada vrijeme je kada se objavljuju financijska izvješća za treći kalendarski kvartal, pa smo tako dobili usporedive, ali i prilično oprečne, podatke dvaju najvećih proizvođača mobitela

Sandro Vrbanus subota, 2. studenog 2019. u 07:00

Apple i Samsung posljednjih su dana listopada, prema običaju, izvijestili javnost o svojim poslovnim rezultatima u trećem kalendarskom kvartalu 2019. godine (uz napomenu da Apple ovime završava svoju fiskalnu godinu i naziva ga Q4). Rezultati dvaju najvećih proizvođača mobitela na svijetu u ovom razdoblju kao da nisu mogli biti oprečniji.

Apple rekordno uz pad prodaje iPhonea

Apple već nekoliko kvartala bilježi pad prodaje svojeg najznačajnijeg proizvoda, iPhonea. Minus se u ovom kvartalu zadržao na 9%, što je mali znak oporavka od 15%-tnog pada koji je zabilježen ranije ove godine. Pad prodaje računala bio je oko 5%, no prodaja iPada porasla je za 17% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Ono što je značajno poguralo Apple prema najvišem prihodu u Q4 ikada su usluge. Apple je na račun raznih pretplata i digitalnih te financijskih usluga uprihodio 18% više nego lani, 12,5 milijardi, a na razini cijele godine čak 46 milijardi dolara. Time je ovaj kvartal dobio titulu rekordera i po dobiti od 13,7 milijardi dolara uz ukupne prihode od 64 milijarde u tri promatrana mjeseca.

Samsung prodaje više mobitela uz manju dobit

Kod Samsunga – potpuno drugačija priča. Od srpnja do rujna 2019. godine dobit ove kompanije pala je za čak 56% u odnosu na lanjsku, za što je glavni krivac i dalje slabija potražnja za njihovim poluvodičkim čipovima. Unatoč tomu, u promatranom su razdoblju ubilježili dobit od 6,7 milijardi dolara.

Kad je pak riječ o prodaji mobitela, ona je porasla u odnosu na protekla razdoblja, zajedno s prodajom OLED ekrana. Samo na račun mobitela Samsung je u tri mjeseca zaradio 2,5 milijardi dolara, što je čak 32% više nego u istom razdoblju lani.