Globalna isporuka pametnih telefona i dalje u padu - 12,7% u odnosu na prethodnu godinu

Nastavljen je pad na području globalne isporuke pametnih telefona i to za 12,7% u odnosu na prošlu godinu, najveći pad bilježi Realme, slijede ga Samsung i Xiaomi

Stjepan Bilić utorak, 9. svibnja 2023. u 11:29
📷 Adam Śmigielski (Unsplash)
Adam Śmigielski (Unsplash)

Omdia, u preliminarnom izvješću za prvi kvartal 2023. godine, nema dobre vijesti za OEM proizvođače pametnih telefona. U izvješću se, između ostalog, navodi kako je ranije zabilježeni pad u isporuci pametnih telefona nastavljen i dalje, i to za 12,7%, u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tako i oni potvrđuju rezultate koje je već objavio Canalys.

No, za razliku od Canalysa, Omdia nema dobre prognoze ni za buduće razdoblje za kojeg prognozira dodatni pad na ime inflacije i posljedičnog pritiska na plaće i gospodarstvo. Svjetlo na kraju tunela bi se trebalo pojaviti nakon druge polovice 2023. godine.

Jedan od najvećih padova u isporuci zabilježile su tvrtke Samsung i Xiaomi, sa 18,3% i 22% dok je najveći pad, od 43,8%, imala tvrtka Realme. Apple je prema izvoru ostao neutralan, odnosno, ovogodišnje isporuke su mu ostale u razini prošlogodišnjih, 57 milijuna.

Unatoč velikom padu kojeg je zabilježio, Samsung je i dalje broj jedan na ljestvici 10 TOP OEM proizvođača pametnih telefona. Čelno mjesto na ljestvici je osigurao isporukom 60 milijuna uređaja tijekom prvog kvartala 2023. godine. U odnosu na prošlo tromjesečje to je malo povećanje isporuka od 3,2%. Posljedično, smanjilo se i vodstvo u odnosu na Apple. Naime, razlika u broju isporuka između Samsunga i Applea u odnosu na prvi kvartal 2022. smanjio se s 18 milijuna primjeraka na svega 3 milijuna, što znači kako Apple ima realne šanse zasjesti na prvo mjesto ljestvice u skorijoj budućnosti.

Nakon uobičajenog povećanja u četvrtom tromjesečju koje je Apple zabilježio 2022. godine, njegove su se isporuke ponovno vratile na uobičajene razine, ostajući nepromijenjene s 57 milijuna isporuka zabilježenih u prvom kvartalu 2022. godine. To je pad od 23,5% u odnosu na prošli kvartal, ali povećanje od 0,1% u odnosu na isto razdoblje 2022. Unatoč tome, Appleov tržišni udio povećao se na YoY bazi sa 18% (Q122) na 21% (1Q23) kao rezultat toga što su svi drugi OEM proizvođači zabilježili pad isporuka.

“Zbog prekida proizvodnje u Foxconnovoj tvornici Zhengzhou u prosincu prošle godine, Apple nije bio u mogućnosti isporučiti potrebne količine za najvažnije prodajno razdoblje, Božić, i kraj godine. Kao rezultat toga, dio Appleove proizvodnje prenesen je u prvi kvartal ove godine. Kako bi očistila zalihe na glavnim tržištima kao što je Kina, početkom ove godine, tvrtka je provela promociju za snižavanje prodajne cijene novog iPhonea. To je rezultiralo godišnjom stopom rasta isporuka u prvom tromjesečju koja je bila relativno bolja u usporedbi s drugim proizvođačima originalne opreme. Appleova cjenovna akcija novog iPhonea u prvom kvartalu vrlo je neobična. Čini se da je ovo strategija za smanjenje zaliha kako bi se pripremili za usporeno tržište pametnih telefona koje se očekuje u prvoj polovici ove godine.” rekao je Jusy Hong, viši voditelj istraživanja u Omdiji.

Xiaomi je zadržao treće mjesto na ljestvici, ali je suočen s velikim problemom zaliha u Latinskoj Americi i na europskom tržištu te sa slabom potražnjom na indijskom tržištu. Na ime navedenog Xiaomi je je tijekom prvog kvartala isporučio manji broj uređaja, 31 milijun, dok je u istom razdoblju prošle godine broj isporuka iznosio 33 milijuna. Shodno tomu, Xiaomi je zabilježio pad od 22% na godišnjoj razini i pad od 8,1% na tromjesečnoj razini.

Realme smo na početku teksta naveli kako najvećeg gubitnika prvog kvartala 2023. godine. Za razliku od prvog kvartala 2022. godine, kada je Realme isporučio 15 milijuna pametnih telefona, u istom razdoblju ove godine je isporučio osjetno manje - 8 milijuna, odnosno 48,3% uređaja manje. Shodno tomu i poredak na ljestvici mu se promijenio te se sada nalazi na devetom mjestu ljestvice. Motorola je također zabilježila manji pad isporuka, od 12,5%, ali je unatoč tome uspjela osvojiti jedno mjesto više na ljestvici – osmo.

Zaker Li, glavni analitičar u Omdiji, smatra da kineski OEM proizvođači pametnih telefona imaju lošije tržišne uspjehe zbog dva razloga – smanjenja domaćeg (kineskog) i indijskog tržišta. Također navodi kako bi Realme u budućnosti mogao imati i veće probleme jer svoju ponudu veže uz povoljnije uređaje iz cjenovno nižeg razreda, dok ostali proizvođači imaju elastičniju ponudu koja se sastoji i od uređaja iz višeg cjenovnog razreda.

Smanjenje domaćeg tržišta također je pogodilo planove oporavka Huaweija, koji je doživio dva uzastopna kvartala smanjenja isporuka, nakon godine rasta od četvrtog kvartala 2021. do trećeg kvartala 2022. godine. Bez obzira na to, Huawei je još uvijek u boljoj poziciji sada u odnosu na prošlu godinu, zabilježivši 6,5 milijuna isporuka u prvom kvartalu 2023., što je povećanje od 14,3% u odnosu na 5,6 milijuna pametnih telefona isporučenih u prvom kvartalu 2022.

Prema izvoru, pad isporuka će se nastaviti i dalje, a tržište pametnih telefona dosegnuti će dno u drugom kvartalu 2023. Oporavak tržišta bi prema Omdijinim analitičarima trebao uslijediti od druge polovice 2023. godine.