Milijardu dolara Nvidijinih čipova u Kini i nakon izvoznih kontrola

Najmanje 1 milijarda dolara vrijednih Nvidijinih naprednih procesora za umjetnu inteligenciju isporučeno je u Kinu u tri mjeseca nakon što je Donald Trump pooštrio kontrole izvoza čipova

Drago Galić subota, 26. srpnja 2025. u 21:50

Analiza Financial Timesa više raznih ugovora o prodaji, tvrtkinih dokumenata i razgovori s više osoba s navodnim izravnim znanjem o takvom tipu poslova otkriva da je Nvidijin B200 postao najtraženiji čip na kineskom tržištu poluvodiča. Procesor se široko koristi od strane američkih, ali i kineskih IT divova iako je Amerika zabranila prodaju ove tehnologije Kini.

U svibnju je više kineskih distributera počelo prodavati B200 dobavljačima podatkovnih centara.

U tri mjeseca prije toga, kineski distributeri prodavali su Nvidijine B200, kao i druge „ograničene“ procesore poput H100 i H200. Prema ugovorima koje je pregledao FT ukupna prodaja tijekom tog razdoblja procjenjuje se na više od 1 milijarde dolara, ali nema dokaza da je Nvidia uključena u prodaji ili zna o prodaji svojih čipova Kini.

Čipovi se, inače, prodaju u gotovim rackovima, svaki sadrži osam B200 kao i druge komponente i softver potreban za direktno uključivanje u podatkovni centar. Takav rack „veličine velikog kofera“ teži blizu 150 kg uključujući pakiranje.

Trenutna tržišna cijena kreće se između 3 milijuna do 3,5 milijuna RMB (oko 500.000 dolara) po racku, što je jeftinije od 4 milijuna RMB sredinom svibnja kada su prvi put postali dostupni u Kini u velikim količinama. Trenutne cijene su oko 50 posto skuplje od prosječne prodajne cijene sličnih proizvoda u SAD-u.

Prema specifikacijama proizvoda i slikama pakiranja koje je vidio FT, mnogi od B200 rackova prodanih u Kini izvorno su bili od američkog Supermicra koji pruža rješenja za podatkovne centre, iako „nema sugestije da je Supermicro uključen u ili ima znanje o tome da se njegovi proizvodi krijumčare u Kinu“.

Osim B200, različiti drugi ograničeni Nvidia čipovi poput H200, H100 i 5090 otvoreno se reklamiraju na kineskim platformama društvenih mreža, a slike i videozapisi pakiranja i instalacije koje je vidio FT pokazuju logotipe tvrtki poput Supermicra, Della i Asusa.

Ukratko, čini se da „patriotizam“ američkih tvrtki ima ozbiljnu konkurenciju uobičajene želje za zaradom i nema neke naznake da će se to promijeniti.