Tijekom četvrtog kvartala 2019. zabilježen je manji pad na tržištu tableta
Nakon što se tijekom trećeg kvartala 2019. godine u svijetu lagano povećala isporuka tableta, u četvrtom kvartalu zabilježen je lagani pad

Početkom studenog 2019. stigao je izvještaj koji je otkrio kako je tijekom trećeg kvartala 2019. godine u svijetu zabilježen blagi rast prodaje tableta. Prema izvještaju radilo se o povećanju od 1,9%, što je pak bio rezultat isporuke 37,6 milijuna tableta na godišnjoj razini.
Četvrti kvartal nije bio toliko dobar pa su proizvođači tableta osjetili blagi pad prodaje, za 0,6%. Zahvaljujući tome Samsung i Huawei su se popeli za po jedno mjesto na ljestvici dok je Amazon pao za dva mjesta, s drugog na četvrto. Samsung je tako postao drugi najveći proizvođač tableta u svijetu, a Huawei treći.
Company | Q4 2019 shipments (in millions) |
Q4 2019 Market share |
Q4 2018 shipments (in millions) |
Q4 2018 Market share |
Yearly Growth |
Apple | 15.9 | 36.5% | 12.9 | 29.6% | 22.7% |
Samsung | 7.0 | 16.1% | 7.6 | 17.3% | -7.4% |
Huawei | 4.0 | 9.1% | 4.1 | 9.3% | -2.8% |
Amazon | 3.3 | 7.6% | 4.7 | 10.6% | -29.0% |
Lenovo | 2.5 | 5.8% | 2.3 | 5.3% | 8.3% |
Others | 10.8 | 24.9% | 12.2 | 27.9% | -11.1% |
Total | 43.5 | 100.0% | 43.7 | 100.0% | -0.6% |
Source: IDC |
Samsung je u navedenom razdoblju isporučio 7 milijuna tableta što mu je osim drugog mjesta osiguralo i tržišni udjel od 16,1%. Huawei je kako smo već naveli treći, što može zahvaliti isporuci 4 milijuna tableta čime je osvojio 9,1% tržišta.
Company | 2019 Unit Shipments (in millions) |
2019 Market Share Market share |
2018 Unit Shipments (in millions) |
2018 Market Share Market share |
Yearly Growth |
Apple | 49.9 | 34.6% | 43.3 | 29.6% | 15.2% |
Samsung | 21.7 | 15.1% | 23.4 | 16.0% | -7.2% |
Huawei | 14.1 | 9.8% | 14.6 | 10.0% | -3.5% |
Amazon | 13.0 | 9.0% | 11.8 | 8.1% | 9.9% |
Lenovo | 8.5 | 5.9% | 8.8 | 6.0% | -4.2% |
Others | 37.0 | 25.7% | 44.3 | 30.3% | -16.6% |
Total | 144.1 | 100.0% | 146.2 | 100.0% | -1.5% |
Source: IDC |
Na prvom mjestu suvereno vlada Apple koji je i ovog puta isporučio najviše tableta, njih čak 15,9 milijuna čime je obranio svoje prvo mjesto na ljestvici, ali i povećao svoj tržišni udio na 36,5%. Zanimljivo je da je jedino Apple uspio povećati broj isporuka u odnosu na godinu ranije. Naime, u usporedbi sa 2018. godinom Apple je isporuku tableta povećao sa 12,9 na 15,9 milijuna primjeraka. To bi na godišnjoj razini značilo povećanje isporuka za 22,7%.
Tijekom četvrtog kvartala 2019. godine ukupno je isporučeno 43,5 milijuna tableta, što je kako smo već naveli pad od 0,6% u odnosu na isto razdoblje 2018. godine kada je bilo isporučeno 43,7 milijuna tableta. Kada se pogleda cijela 2019. godina dolazi se do podatka kako je tijekom 2019. godine isporučeno ukupno 144,1 milijuna tableta, a najveći broj njih je isporučio dakako Apple – 49,9 milijuna, gotovo duplo više nego drugoplasirani Samsung koji je u 2019. isporučio 21,7 milijuna tableta.