Stručnjakinja za komunikacije u bonbonu ispričala je sve o prednostima digitalnog marketinga...

Na nedavno održanoj konferenciji Digitalna Karijera nastupila je i stručnjakinja za komunikacije bonbona, Anja Uzelac, pa smo priliku iskoristili i za brzinski razgovorčić...

Dragan Petric petak, 8. prosinca 2017. u 09:00

Anja Uzelac nastupila je kao predavač na nedavno održanoj konferneciji Digitalna Karijera - pričajući u pravo o svojoj "digitalnoj karijeri". Kao stručnjakinja za komunikacije u bonbonu, brendu koji se uvelike oslanja na digitalne kanale marktinga, iskustvo joj je u tome veliko...

Što točno radiš u bonbonu?

Moje radno mjesto zapravo je jedan spoj između digitalnog i klasičnog marketinga. Radim kao stručnjak za marketinške komunikacije u bonbonu što znači da sam zadužena za upravljanje brandom, pozicioniranje i oglašavanje. Budući da sam prethodno radila u digitalnoj agenciji i kao stručnjak za Google Adwords kampanje, naravno da me najviše zanima digitalno oglašavanje, koje postaje sve veći dio oglašivačkog miksa svakog branda, pa tako i bonbona. Kao stručnjak za komunikacije moram se konstantno dodatno educirati i biti u korak s najnovijim trendovima u digitalnom oglašavanju kako bi znala prepoznati i odabrati najučinkovitije oglasne formate te također kako bi znala u kojem smjeru pozicionirati brand koji je sam po sebi “online brand”. bonbon je bio prvi koji je imao online podršku putem Facebooka i trudimo se uvijek biti pioniri u tom području.

Kojim sve (digitalnim) vještinama i znanjima mora vladati stručnjak za komunikacije u tvrtki poput bonbona?

Zapravo je jako bitno da osoba koja radi na ovakvoj poziciji ima i operativnog iskustva u vođenju oglašivačkih kampanja. Važno je da osoba koja donosi odluke o oglašivačkom miksu razumije pozadinu, dakle ima bazična znanja u osnovnim programskim jezicima, Google adwordsu te vođenju oglasa i kreiranju sadržaja na društvenim mrežama.

Kakav je odnos znanja koje ste stekli u formalnom obrazovanju, na fakultetu, i kroz dodatne edukacije ili samostalno učenje? Kako iskoristiti najbolje od oba svijeta?

Ja jako cijenim svoje formalno obrazovanje i gdje god imam priliku potičem mlađe kolege da završe fakultet (to je bila i jedna od točaka na mom predavanju jučer) i dodatno se usavršavaju. Formalno obrazovanje mi je svakako dalo jako dobar temelj u području marketinga i iako ništa ne može zamijeniti praksu, bez dobrih temelja bilo bi mi jako teško samostalno nadograđivati svoje znanje. Samostalno sam počela učiti kada je to postalo nužno da bi nastavila karijeru u marketingu. Budući da se u području digitalnog marketinga stvari konstantno mijenjaju, jednostavno nije moguće raditi ovaj posao bez konstantne dodatne edukacije. Meni se najboljim pokazalo samostalno učenje kroz online tečajeve i edukacije, jer bi mi zbog privatnih obaveza bilo jako teško uskladiti organizirane tečajeve na kojima moram biti svako poslijepodne. Također, budući da imam puno prijatelja u digitalnom sektoru, nikad mi nije problem pitati za pomoć, tako da često nove stvari učim i na neformalnim ručkovima s kolegama iz branše.

Možeš li kratko usporediti rad u startupu i velikoj kompaniji, koje bi bile prednosti i nedostaci ili prepreke, izazovi, u oba slučaja?

I jedno i drugo ima prednosti i nedostatke, iako sam kroz svoju karijeru shvatila da će vam svugdje biti dobro ako se potrudite, a ako i dalje nije dobro, onda je vrijeme da čim prije krenete dalje. Raditi u startupu svakako je zanimljivo, dinamično i takvo okruženje pruža ogromne mogućnosti za učenje i osobni razvoj (iako većinom kroz metodu pokušaja i pogrešaka). Naravno, rad u velikoj kompaniji donosi sa sobom određenu dozu sigurnosti koju svi trebamo. Uz tu sigurnost dolazi i puno veća odgovornost što je za mene osobno rezultiralo većim samopouzdanjem i zadovoljstvom na poslu. Kako je bonbon brand Hrvatskog Telekoma, ponekad se osjećam kao da radim u maloj kompaniji unutar velike, a to je najbolje od oba svijeta.

Možeš li ponuditi 3 najvažnija savjeta mladima koji su na počecima svojih digitalnih karijera?

Svakako bi ih potaknula da se dodatno obrazuju i dođu na konferencije poput Digitalne karijere na kojoj sam u sklopu svojeg predavanja ponudila čak 10 savjeta, a ne 3 J. Kao najvažnije bih izdvojila samostalno obrazovanje kroz online tečajeve, jer zaista živimo u fenomenalnom vremenu u kojem imamo mogućnost učiti od najboljih svjetskih predavača potpuno besplatno i ne napuštajući udobnost vlastite fotelje. Znanje je dostupno u svakom trenutku, a na nama je da iskoristimo tu priliku kako bismo unaprijedili svoje karijere. Drugi savjet koji bih izdvojila je da pokušaju na bilo koji naći steći praksu, bilo kroz sudjelovanje u studentskim projektima, bilo kroz volontiranje. Definitivno sam u svojoj dosadašnjoj karijeri najviše naučila od iskusnijih kolega, pa taj način učenja preporučam svima. Treći savjet je da se ničega ne boje. Evo i jučer nakon predavanja mi je pristupila jedna studentica s pitanjima:  što ako ne uspijem, što ako odaberem krivi put, što ako propustim priliku… Rijetko koja karijera je bez padova, svi smo mi imali i uspješne i manje uspješne dane, donosili odlične, ali i potpuno krive odluke. Ovaj savjet zapravo nema veze s digitalnom karijerom, to je savjet koji bi dala svima, bez obzira čime se žele baviti. Nema straha. Najgore što se može dogoditi većinom i nije tako strašno, a iz svake se pogreške uvijek može puno naučiti.