BFS 2018: Nanobitova priča o uspjehu

CEO Nanobita Alan Sumina upoznao je posjetitelje s poviješću svoje kompanije, najvećeg developerskog studija za igre u Hrvatskoj

Sandro Vrbanus srijeda, 31. siječnja 2018. u 23:20

Drugi današnji keynote govornik na Bug Future Showu bio je Alan Sumina, suosnivač i CEO Nanobita, poznate hrvatske developerske kompanije koja se bavi izradom igara. Podijelio je s posjetiteljima priču o počecima startupa koji se probio na App Storeu jednom od prvih aplikacija na svijetu koje su korištene kao pomoć za mršavljenje – i kojom su osnivači, kao dvojica studenata, uspjeli zaraditi prvi milijun dolara.

Promjenom poslovne politike Applea i pojavom "freemium" modela plaćanja aplikacija na App Storeu Nanobit je dobio mnogo besplatne konkurencije, pa su se okrenuli izradi igara za masovnu publiku. Od toga su došli do toga da 100% prihoda Nanobit danas zarađuje upravo od "freemium" naplate dodatnog sadržaja u igrama, njih ukupno 19 koliko ih je aktivno.

Nanobit svojim zaposlenicima nudi brojne edukacije i radionice, organizira im tim buildinge i druženja, te tako pokušava zadržati najbolje ljude

Nanobit ima preko 100 zaposlenih, ured osim u Hrvatskoj ima i u Mađarskoj, te kontinuirano bilježi rast prihoda i dobiti. Time su postali i najveći gaming developerski studio u državi, a višestruko su nagrađivani kao najuspješniji poduzetnici i izvoznici.

Iako ova priča o uspjehu izgleda idealno, Alan Sumina kaže kako "nikada nije vrijeme za započeti nešto novo", te da ne postoji uspjeh preko noći. U posljednjih 10 godina uloženo je mnogo truda i rada kako bi se ovaj startup doveo tu gdje jest. Promjene poslovnih modela i načina korištenja mobilnih aplikacija svakodnevnoo predstavljaju izazove za poduzetnike, pa je ključno konstantno raditi na unaprjeđenju vlastitih znanja i traženju novih prilika za rast i razvoj.