Extreme E – ekološke offroad utrke moćnih električnih SUV-ova istih specifikacija

Nova trkaća serija inovativnih električnih terenaca stavljat će najveći naglasak na očuvanje okoliša te na atraktivne i uzbudljive utrkivanje. Najavljeno je prvih pet utrka koje će činiti sezonu 2021. godine

Sandro Vrbanus srijeda, 28. listopada 2020. u 06:00

Danas je predstavljena nova serija offroad utrka električnih vozila, a prema onome što smo vidjeli u najavi bit će riječ o vrlo atraktivnom i uzbudljivom novom vidu utrkivanja na struju. U nastupnoj sezoni 2021. Extreme E Global Series dovest će utrke električnih SUV-ova, organizirane od okriljem FIA-e, u neke od najudaljenijih krajeva planeta kako bi istaknuli važnost izazova s kojima se suočavaju različiti ekosustavi zbog klimatskih promjena. Istodobno će ove utrke prikazivati i performanse potpuno električnih terenaca u ekstremnim i vrlo zahtjevnim uvjetima te služiti kao poligon za ispitivanje novih tehnologija.

Elektrifikacija i održivost

Kako bi ekološki ciljevi bili dodatno naglašeni, sva vozila i oprema svijetom će biti prevoženi jednim posebnim putničko-teretnim brodom. Cilj organizatora je imati ugljično negativno poslovanje, odnosno da cijela serija ima neto pozitivan utjecaj na klimu. Za izvor energije koristit će se vodikove gorivne ćelije, s vodikom proizvedenim na samom mjestu gdje se utrke održavaju, i to na ekološke načine. Jedini nusproizvod cijele trkaće serije bit će – voda, koja će se također naknadno iskorištavati.

Na utrkama neće biti gledatelja, a kako bi se dodatno smanjio utjecaj na okoliš na stazama će biti prisutan minimalan broj ljudi iz pratećeg osoblja. Sve ostalo bit će pokriveno digitalno i na daljinu, uz atraktivne prijenose uživo u kojima će moći uživati gledatelji iz cijelog svijeta.

Žene i muškarci ravnopravni

Ova trkaća serija je posebna i po tome što će se izravno i potpuno ravnopravno natjecati vozačice i vozači. Svi automobili imat će iste specifikacije (vidi okvir), a utrkivat će se u pet područja najviše zahvaćenih klimatskim promjenama, kako bi se dodatno skrenula pozornost na globalnu ekološku i klimatološku krizu.

Utrke će se održavati od pustinja Saudijske Arabije i Senegala, preko glečera Grenlanda, prašume Amazone u Južnoj Americi pa do Patagonije. Sve započinje u ožujku i završava u prosincu sljedeće godine, prema danas objavljenom kalendaru. Svaki tim imat će po vozačicu i vozača. Među njima bit će imena poznata iz svijeta automobilizma, no sva još nisu otkrivena.

Opet Rosberg protiv Hamiltona

Kad je riječ o timovima, tu su X44 (čiji je suosnivač Lewis Hamilton), ABT, Andretti United, Ganassi Racing, HWA, QEV, Rosberg Xtreme Racing (osnivača Nice Rosberga), TECHEETAH i Veloce (čiji član je i genijalni dizajner bolida Formule 1 Adrian Newey).

Format utrka bit će kratak i dinamičan, a u dvodnevnom programu održat će se dva kruga kvalifikacija, dva polufinala i finale. Svaka utrka sadržavat će po dva kruga po stazi dugoj oko 16 kilometara, od kojih će jednog voziti vozačica a drugog vozač. Utrke će biti izravni okršaji po 4 vozila, a pobjednik će se određivati po poziciji na kojoj je pojedini tim završavao, a ne po ostvarenom vremenu.

Pripremaju se i drugi uzbudljivi dodaci utrkivanju, pa će tako tim koji ostvari najveći skok automobilom prvog dana dobiti dodatni "boost" snage koji će moći iskoristiti po potrebi i bonus bodove, a određene pogodnosti dobivat će i timovi koji će imati najveću podršku navijača online.