Sofascore u Zagreb doveo ClickHouseove stručnjake za Big Datu
U prostorijama Sofascorea održan je prvi ClickHouse Meetup u regiji, na kojem je gostovao CTO ClickHousea, tvrtke vrijedne čak dvije milijarde dolara te upoznao okupljene s novim tehnologijama

Protekloga je četvrtka u Zagrebu održan prvi ClickHouse meetup u Hrvatskoj i ovome dijelu Europe, a domaćin ovog događaja bila je hrvatska IT tvrtka Sofascore. Ovaj značajan događaj okupio je stručnjake iz područja podatkovnog inženjerstva, analitike i entuzijaste koji su imali priliku učiti o najnovijim tehnologijama i inovacijama u svijetu baza podataka ClickHouse.
Poseban gost ovog je događanja bio suosnivač i CTO ClickHousea, Alexey Milovidov, koji je sa sudionicima podijelio jedinstvene uvide u razvoj i budućnost ovog moćnog sustava za obradu velikih količina podataka u stvarnom vremenu. Njegova prisutnost omogućila je izravnu razmjenu ideja i razgovor o naprednim rješenjima u području baza podataka.
Velike uštede
Američka tvrtka ClickHouse, čija se vrijednost procjenjuje na 2 milijarde dolara, stoji iza jedne je od najboljih baza podataka otvorenog koda. Kompanija je to koja postoji tek sedam godina, njezino rješenje za velike (i najbrže na svijetu) baze podataka i analitiku dostupna su kao open source rješenja, pa ih se sasvim besplatno može koristiti on-premise, dok se plaća isključivo za korisničku podršku ili korištenje u cloudu. Koristi se u brojnim industrijama za obradu velikih količina podataka, s iznimnom učinkovitošću obrade u stvarnom vremenu. Među kompanijama koje se oslanjaju na ClickHouseova rješenja nalaze se eBay, Spotify, Netflix, Cloudflare, Microsoft a odnedavno ih (s promjenjivim uspjehom) koristi i kineski DeepSeek.
Sofascore, globalno prepoznata platforma za sportske analitike i šesta najpreuzimanija sportska aplikacija na svijetu prošle godine, koristi ClickHouse za obradu produktnih podataka u stvarnom vremenu, čime osigurava brze i precizne uvide važne za donošenje poslovnih odluka. Na meetupu smo tako čuli i da prelaskom na self-managed ClickHouse bazu štede gotovo 30.000 dolara mjesečno. Ta ušteda im je u praksi otplatila i poslužitelj, na kojem "vrte" bazu podataka, u samo 45 dana, što svjedoči o isplativosti tog rješenja.
"Velika nam je čast što smo imali priliku organizirati prvi ClickHouse meetup u regiji i ugostiti Alexeya Milovidova. Sofascore kontinuirano ulaže u tehnološki razvoj i dijeljenje znanja, a ovakvi događaji omogućuju jačanje IT zajednice te potiču inovacije u analizi podataka", izjavio je Josip Stuhli, CTO Sofascorea.
Sudionici meetupa imali su priliku poslušati niz predavanja, sudjelovati u diskusijama i razmijeniti iskustva s kolegama iz industrije. Ovo je tek prvi u nizu događaja koji imaju za cilj jačanje zajednice oko ClickHouse tehnologije u regiji, najavili su organizatori.