Kalifornijsko istraživanje: električni automobili voze se upola manje nego klasični automobili

Dok nova američka administracija preusmjerava zemlju prema električnim vozilima, a države poput Kalifornije postupno ukidaju prodaju novih automobila na benzinski pogon, zanimljivo je pitanje: koliko se zapravo voze elektromobili?

Mladen Smrekar utorak, 23. veljače 2021. u 06:00

Koliko se voze elektromobili? Na jednostavno pitanje dobili smo neočekivani odgovor. naime, prema rezultatima jednog američkog istraživanja, daleko manje nego što to misle zakonodavci.

Podcijenjeni troškovi električne energije

"To ne znači da električna vozila nisu naša budućnost; riječ je o tome da kreatori politika možda podcjenjuju troškove električne energije", kaže profesorica Fiona Burlig s Harris School of Public Policy, čije se istraživanje fokusiralo na potrošnju električne energiju, okoliš i ekonomiju razvoja.

Burlig i koautori istraživanja sa sveučilišta Davis i Berkeley kombinirali su podatke o potrošnji električne energije s evidencijama o registraciji EV u Kaliforniji, u kojoj je prijavljena otprilike polovica svih američkih automobila s električnim pogonom.

U Kaliforniji registrirana EV povećavaju potrošnju električne energije u kućanstvu za 2,9 kilovat-sati dnevno, a to je upola manje od količine koju pretpostavljaju državni regulatori

Otkrili su da trenutno u Kaliforniji registrirana EV povećavaju potrošnju električne energije u kućanstvu za 2,9 kilovat-sati dnevno, a to je upola manje od količine koju pretpostavljaju državni regulatori.

Kad se tom izračunu pridoda punjenje izvan kuće, procijenili su da to odgovara prosječno 5.300 prijeđenih milja električnog vozila (eVMT) godišnje, što je otprilike upola manje od službenih procjena i upola manje od pređenih kilometara u osobnim automobilima na benzinski pogon.

Stvarnost je drugačija od teorije

Istraživači upozoravaju kako su državni planeri eVMT vadili iz anketa i nereprezentativnih uzoraka. 

Nekoliko je potencijalnih objašnjenja zašto se električna vozila voze mnogo manje od konvencionalnih automobila - od još uvijek nedovoljno razvijene infrastrukture koja bi trebala pružiti podršku korisnicima električnih vozila, potom još uvijek bitno manjeg dosega EV u odnosu na klasičan pogon, te visoke kalifornijske cijene električne energije. Uz to ima situacija kada je EV u obitelji nadopuna vozilu s benzinskim motorom, umjesto da ga je zamijenilo..

Istraživanje je proučavalo i različite vrste EV-a te utvrdilo da Teslini elektromobili troše gotovo dvostruko više električne energije na sat od ostalih. Više je razloga za to, a jedan od najvažnijih svakako je veći kapacitet Teslinih baterija u odnosu na ostale konkurente.

Uz poticanje ljudi da kupuju i voze elektromobile, treba više ulagati u infrastrukturu kako bi se što više iskoristili obnovljivi izvori električne energije, upozoravaju istraživači. To je jedini način da se smanje zagađenja okoliša.