U Beču otvorili istraživačko postrojenje u kojem se iz otpada dobiva "zeleno" gorivo

U glavnom gradu Austrije otvoreno je prvo postrojenje u svijetu u kojem se iz otpada i različitih ostataka proizvodi sintetički plin. Plin se zatim izravno koristi za proizvodnju obnovljivog dizela

Bug.hr ponedjeljak, 30. svibnja 2022. u 00:53
Postrojenje u kojem se iz otpada proizvodi „zeleno” gorivo  📷 Wien Energie/Michael Horak
Postrojenje u kojem se iz otpada proizvodi „zeleno” gorivo Wien Energie/Michael Horak

U bečkom gradskom okrugu Simmering trenutačno se istražuju energetska rješenja za održivu budućnost. Na području spalionice otpada Simmeringer Haide sredinom svibnja 2022. otvoreno je pilotsko istraživačko postrojenje u kojem stručnjaci iz različitih područja rade na proizvodnji „zelenih” goriva. Prvo je to postrojenje te vrste u svijetu u kojem se iz otpada, ostataka od drva, papira i otpadnog mulja proizvodi sintetički plin. Plin se koristi na licu mjesta, između ostaloga za proizvodnju obnovljivog dizelskog goriva, alternativi običnom dizelu proizvedenom iz fosilnih goriva.

Osim obnovljivog goriva u sklopu projekta „Waste2Value” radit će se na proizvodnji obnovljivog plina ili vodika. Ova se tehnologija može primjenjivati u različitim područjima kao što su poljoprivreda, zračni promet, teretni promet ili cestovni prijevoz putnika.   

„Zahvaljujući ovom postrojenju Beč ponovno prednjači u istraživanjima na području energetske tranzicije. Projektni tim radi na pretvaranju otpada i ostataka u vrijedno, obnovljivo i ugljično neutralno gorivo. Potrebni su nam takvi inovativni pristupi na putu do klimatske neutralnosti i za poboljšanje sigurnosti opskrbe”, naglasio je član bečkog gradskog poglavarstva za gospodarstvo Peter Hanke.

Direktor bečkog energetskog poduzeća „Wien Energie” Karl Gruber istaknuo je da objekt predstavlja prekretnicu za kružno gospodarstvo. U budućnosti bi iz ovog pilot-objekta trebalo nastati veliko industrijsko postrojenje koje bi moglo proizvoditi do 10 milijuna litara „zelenog” goriva godišnje, čime bi se emisije ugljikovog dioksida mogle smanjiti za 30.000 tona. Tolika količina goriva bila bi dovoljna za opskrbu cijelog voznog parka bečkih gradskih autobusa. U okviru projekta planira se i testiranje autobusa s pogonom na obnovljivo gorivo.