Igrali smo

Rematch – Nogometno osvježenje s mnogo vrlina, ali i poprilično mana

Damir Radešić nedjelja, 29. lipnja 2025. u 09:15

Umjesto pokušaja simuliranja svih dijelova nogometnog svijeta, Rematch donosi arkadnu jednostavnost koja će se svidjeti i onima koji nisu zaluđeni „najvažnijom sporednom stvari na svijetu“

INFO
Proizvođač / Izdavač Sloclap / Sloclap
Dojam Kada sve radi kako treba, Rematch je iznimno zabavan, no uz brojne nedostatke primjetno je da na njemu treba još mnogo raditi
Platforme PC, Xbox Series X|S, PS5

Ekipa Sloclapa je prije dvije godine stekla svjetsku slavu izvrsnim akcijsko-borilačkim naslovom Sifu, pa su nas malo začudili najavom sportske, točnije nogometne igre Rematch. Dok će fanatični zaljubljenici u nogomet i Electronic Artsov serijal koji je u posljednjim izdanjima promijenio naziv u EA Sports FC, ili oni koji igraju isključivo menadžerske simulacije, odmahnuti rukom zbog nedostatka kompleksnosti, igračima koji od igara traže puku zabavu bez zadiranja u menadžerske poslove, statistike igrača i kojekakve druge napredne mogućnosti, Rematch bi se itekako mogao svidjeti.

Osobno nas je Rematch podsjetio na Sensible Soccer uz kojeg smo davnih dana proveli nebrojene večeri, ne zbog igrivosti koja je daleko naprednija, već zbog zabave koju donosi. U ovoj verziji nogometa ne postoje zaleđa ili primjerice žuti kartoni, dok se petominutni mečevi igraju između tročlanih, četveročlanih i peteročlanih timova, pri čemu svaki igrač kontrolira isključivo svog lika, dok drugi igrači imaju kontrolu nad svojima.

Moramo odmah napomenuti kako ipak nije sve jednostavno kako se to na prvi pogled čini, jer uz pogled iz trećeg lica istovremeno valja voditi igrača i usmjeravati loptu, bez obzira pucate li na gol ili dodajete suigraču, što je proces koji se vremenom uči. Tek kad savladate osnove, možete krenuti s naprednim fintama i driblinzima protivnika, što nije nimalo lako pravilno izvesti.

Bez obzira koliko bili nadareni za kontrolnu shemu, prirodno ili putem utrošenih sati, bez suigrača ćete slabo proći, pogotovo ako protivnici nesebično surađuju. Istina, lijepo je zabiti efektni gol iz daljine, ali uvijek postoji šansa da ste krivo uputili loptu i promašite za dlaku, protivnički igrač pročita vašu namjeru i nađe se na putu lopte ili jednostavno zakasnite s reakcijom u određenom trenutku. Daleko je pametnije dodavati igračima koji su slobodni, raštrkati obranu i čekati da se nekome iz tima pruži prilika za siguran zgoditak.

Nažalost, tako bi to u pravilu trebalo funkcionirati, no praksa je pokazala da u većini slučajeva u timu imamo jednog ili dvoje sebičnjaka koji sve žele sami. Općenito, zamijetili smo da je zajednica prilično otrovna, te nerijetko igrači nakon primljena dva-tri zgoditka jednostavno odustanu od igranja i stoje nepomično, pa čak i pucaju na vlastiti gol, dok je prozivanje/vrijeđanje suigrača nakon neuspješnog dodavanja ili primljenog zgoditka uobičajeno.

Ovo posebno dolazi do izražaja u utakmicama „3 na 3“ i „4 na 4“, jer za te načine igranja ne postoje službene ljestvice, pa nas igra prilikom kreiranja partija može spojiti s nekima koji razvaljuju, da bi odmah nakon toga zaigrali s totalnim početnicima koji ne znaju koji je njihov gol i vrte se po terenu bez imalo mozga. Tome valja dodati i nestabilne servere, pa su lagovi i teleportacije lopte uobičajena pojava.

Doživjeli smo slučajeve da smo uspješno vodili loptu samo da bi je trenutak kasnije vidjeli par metara iza rute kojom smo upravo prošli kako mirno stoji u mjestu ili među nogama protivnika koji je već bio pred našim golom. Uz sve to, zamijetili smo diskonekcije igrača, doduše ne u svakoj partiji, ali kada se dogode, to obično znači da strana koja ga je izgubila više nema šanse za pobjedu, što dakako frustrira.

Ne sumnjamo da će vremenom sve doći na svoje i developeri su u ovih par dana već izbacili par zakrpa koje ne uklanjaju probleme u potpunosti, ali ih prorjeđuju, no ostat će problem monetizacije s čime se ne zamaramo kada developeri prodaju kozmetičke predmete za free-to-play igru, poput primjerice Rocket Leaguea kojeg namjerno spominjemo jer s Rematchom dijeli mnogo sličnosti.

Uz sezone i vezane propusnice, kao i kozmetičke predmete kojih je gomila i stvarno svog igrača možete napraviti unikatnim, Rematch ima i cijenu od 25 eura. To već ne podržavamo i vidjet ćemo koliko će nakon početnog uspjeha i milijun igrača u tri dana, Rematch u narednim mjesecima uspjeti zadržati staru i privući novu zajednicu.

Ne kažemo, Rematch ima solidne temelje i svidjela nam se mehanika igrivosti, no imamo na njega i priličan broj zamjerki koje kvare ukupan dojam. Ukoliko ga ipak odlučite isprobati s prijateljima, a realno početna cijena nije previsoka, pripazite samo da kupite verzije za iste platforme, jer najavljeno međuplatformsko povezivanje još uvijek nije zaživjelo i uz probleme s mrežnim kodom, pitanje je koliko developeri trenutno rade na njegovom osposobljavanju.

Igrano na PC-ju.

Rematch

  • Zabavni arkadna igrivost
  • Primjetan napredak kroz učenje
  • Unikatni vizualni identitet
  • Tehnički nedostaci
  • Nestabilni serveri
  • Suigrači
  • Otrovna zajednica
  • Monetizacija
Ocjena
73%