Fortnite - Puškom i krampom protiv apokalipse

Nemojte tražiti zaklon, napravite ga! Tom su krilaticom Epic Games odlučili predstaviti svijetu svoj najnoviji projekt, Fortnite, TPS igru preživljavanja, gradnje i mikromanagementa

Tina Bralić četvrtak, 24. kolovoza 2017. u 18:06
Info
Proizvođač/izdavač Epic Games/People Can Fly
Žanr TPS
Platforme PC, XOne, Playstation 4, MacOS

U svijetu u kojem je 98% čovječanstva jednostavno nestalo nakon dolaska velike ljubičaste oluje, koja je sa sobom donijela huskove, zombijasta čudovišta koja žele istrijebiti preostalih 2%, mi hrabri zapovjednici vodimo naše odabrane junake u borbi za spas čovječanstva i razbijanju urbane infrastrukture, a sve u ime preživljavanja.

Razbijanja urbane infrastrukture ima koliko vam srce želi, jer je to gotovo jedini način za dobivanje resursa koji su potrebni za gradnju utvrda i sklapanje oružja i zamki.

Trebao nam je dobar dio vikenda da samo prođemo kroz tutorial, i još uvijek nam je ostalo puno toga za otkrivanje, od same mehanike igre, do nekih zavrzlama oko samog sučelja.

Ono što nas je odmah oduševilo, bila je raznovrsnost u samim likovima, kojih ima četrdeset te spadaju u jednu od četiri klase, ali i dalje se značajno razlikuju prema svojim sposobnostima. Te četiri osnovne klase su vojnik, ninja, outlander i constructor, koji nam je nekako najviše i prirastao srcu, jer i muška i ženska verzija izgledaju kao da bi jednim udarcem mogli nokautirati tenk.

Zidam kuću trokatnicu

Jedina konstanta u ovoj igri je home base svake zone, kojih za sada u igri ima četiri. Svaki igrač ima svoju bazu, sagrađenu oko energetskog štita, koji odabrano područje brani od ljubičaste oluje i čudovišta koja ona sa sobom nosi. Svako proširenje štita privremeno ga oslabljuje pa je bazu potrebno braniti od valova neprijatelja koji samo čekaju priliku da nam razbiju zidove i unište generator štita. S vremenom neprijatelji postaju sve jači pa i naša baza mora biti solidnije građena i bolje branjena. Tu nam pomažu već spomenute zamke, ali i spašeni preživjeli kojima možemo dati obrambene uloge u našoj bazi, kao i drugi igrači koje možemo pozvati u pomoć, ali im i dati prava da i sami utječu na gradnju naše baze.

Sama gradnja prilično je jednostavna. Moguće je ući u izbornik gradnje čak i usred bitke te tako popraviti zid ili neku drugu prepreku koju su huskovi uništili. Jednostavno izaberemo između tipa elementa – zid, pod, stubište, krov ili ostalo, prema potrebi ih modificiramo, i postavimo na željeno mjesto. Desna tipka miša rotira materijal: drvo, kamen ili metal. Popravak oštećenih elemenata i dodavanje zamki još su jednostavniji i ne zahtijevaju ulazak u izbornik.

Osim same baze, tu je i glavni dio igre – misije. Iako imamo osnovne tipove, kao što su obrani točku ili pronađi preživjele, koje su specifične za svaku mapu, svaka misija ima i nekolicinu sekundarnih ciljeva koji ovise o glavnoj priči ili trenutačnoj situaciji na mapi, kao i dodatne vremenske ili graditeljske izazove, kao primjerice, sagraditi radarsku stanicu koja će vam pokazati lokaciju skrivenog blaga. Sve mape nasumično su složene, tako da nema izgleda da napamet znate kamo treba ići i što napraviti, i svaka partija predstavlja uvijek novi izazov. Zone su podijeljene prema preporučenim razinama igrača, no ništa vas ne sprječava da odete u zonu koja je iznad vaših sposobnosti, ako volite dodatne izazove.

Mehanika borbe standardna je pucačina iz trećeg lica, a osim osnovnog krampa kojim razbijaju svoju okolinu, a prema potrebi i glave huskovima, junaci dolaze opremljeni vatrenim i hladnim oružjem, koje je često improvizirano pa se u borbi prsa o prsa često može vidjeti junaka koji u rukama drži vile, skiju na koju je nakalemljena pancerica, komad olovne cijevi ili, pak, naoštreno metalno ravnalo koje glumi mač. Sve u svemu, igra se ne shvaća pretjerano ozbiljno, što joj daje poseban šarm.

 

Fortnite (early access)

  • Dinamična borba
  • Gradnja usred bitke
  • Jednostavne kontrole
  • Na trenutke previše kompleksan pozadinski dio
Ocjena
83%