Ana Zovko: "Oni brinu o našoj budućnosti, a LAQOthon ih želi pronaći i pomoći im u razvoju"

Počele su prijave na novo izdanje nagradnog natječaja održivih ideja s nagradnim fondom od 18 tisuća eura

Bug.hr ponedjeljak, 11. prosinca 2023. u 18:02

Tržište zelene tehnologije i održivosti procijenjeno je na 14,3 milijarde američkih dolara u 2022. godini i prognozira se da će zabilježiti godišnji rast od preko 19,5% u razdoblju od 2023. do 2032. godine, prema podacima Global Market Insightsa. Koliko su važne zelene tehnologije i održivost govori i podatak da je 2021. godine tek 12 posto tvrtki smatralo održivost značajnim prioritetom, a samo godinu dana kasnije njih 80. Osim što se tvrtke sve više posvećuju zelenim tehnologijama, potrošači također pokazuju rastući interes za održivost i ekološki prihvatljive proizvode. U skladu s tim, uskoro će i ostali biti “prisiljeni” prilagoditi svoje poslovanje kako bi udovoljili rastućem zahtjevu za ekološki održivim rješenjima.

Iznimnu važnost ekološki održivim rješenjima pridaje i LAQO, 100% digitalno osiguranje, koje kontinuirano svojim inicijativama, inovacijama i projektima učvršćuje svoju poziciju digitalnog i održivog lidera. LAQO i ove godine organizira LAQOthon, poznati nagradni natječaj tech održivih ideja za sve timove i pojedince koji vjeruju da će upravo zelena tehnologija svijet učiniti boljim.

Prijave za LAQOthon su otvorene, a mi smo razgovarali s Anom Zovko, inicijatoricom i predsjednicom žirija LAQOthona o trendovima na tržištu osiguranja, o tome zašto je LAQOthon pokrenut, procesu žiriranja, a dala nam je i par trikova kako osvojiti žiri svojom prijavom.

Zašto je LAQO pokrenuo LAQOthon? Zašto baš green i tech ideje?

LAQO je prvo hrvatsko 100% digitalno osiguranje, nama su green i tech u DNK brenda. Skrbimo za dobrobit i sigurnost pojedinca, ali i društva i okoliša. Za nas je najvažnije odgovorno ponašanje, kroz naša inovativna rješenja educiramo i osvješćujemo korisnike, ali i širu javnost o veličini i težini koju odgovorno ponašanje nosi.. Razvoj tehnologije otvara nove mogućnosti, stoga uvijek razmišljamo korak unaprijed. Krenuli smo od nule, a sada smo najbrže rastući brend osiguranja u svijetu. Mi smo uspjeli, vrijeme je da budemo ti koji pomažu drugima da uspiju. Kada to sve spojite dobijete LAQOthon.

Sve je počelo kada smo uveli program prevencije LaqoPrevent, a zatim i inovaciju praćenja emisije CO2 u vožnji. Tada smo kao nastavak svojih održivih inicijativa osmislili ovaj nagradni natječaj. Ideja je bila da potaknemo inovacije u području održivosti i tehnologije iz raznih industrija jer smatramo da su upravo takve ideje ključne za rješavanje globalnih izazova poput klimatskih promjena i očuvanja okoliša. Osim toga, htjeli smo potaknuti kreativnost i kritičko razmišljanjekako bismo pronašli i javnosti predstavili inovativna rješenja, a onda ih i nagradili. Ovdje ne mislim samo o novčanoj nagradi koja je značajan alat za razvijanje i implementaciju ideja, ovdje mislim i na mentorstvo i otvaranje poslovnih prilika za sudionike.

Tko je tim koji stoji iza ove ideje i njene realizacije?

Iza LAQOthona stoji sjajan tim - što interni, tako i vanjski partneri te suradnici. Svi se mi dajemo maksimalno u ovaj projekt jer nas sve povezuje ista vizija - bolji i održiviji svijet. Cijela LAQO ekipa radi na zaista puno projekata i istovremeno implementira tehnološke inovacije. To je i izazovno i uzbudljivo. Samo smo ove godine lansirali 100% digitalno putno osiguranje, LAQO GPT - digitalnog AI asistenta razvijenog u suradnji s Infobipom. Ušli smo u metaverse i predstavili prvi muzej osiguranja u svijetu na platformi Decentraland, a lansirali smo i digitalno osiguranje za kućne ljubimce. LAQOthon je naš najdraži projekt i uvijek će dobivati našu najveću pozornost i vrijeme. Želimo da LAQOthon bude pokretač dobrih ideja koje će svima učiniti život lakšim i boljim.

Prvo izdanje LAQOthona je bilo iznimno uspješno, kakvi su dojmovi godinu dana kasnije? Što vas najviše čini ponosnima?

Godinu dana kasnije, mi smo još uvijek iznimno ponosni na uspjeh prvog LAQOthona i pristiglih 250 prijava. Nevjerojatno je kad ti ljudi prilaze i govore da su vidjeli finaliste i njihove ideje te komentiraju koliko su genijalne. Onda sam znala da smo uspjeli.

Najviše nas raduje vidjeti konkretne rezultate i projekte koji proizlaze iz ideja sudionika. Prošlogodišnji pobjednici nagradu su iskoristili za unaprjeđenje svog projekta, u kontaktu smo s njima i kažu nam da im je zaista podrška i “svjetlo” LAQOthona pomoglo da nastave sa svojim idejama i implementacijom istih u dosadašnji projekt. Najbolji trenutak je bio kad smo vidjeli kako timovi s entuzijazmom predstavljaju svoje ideje i projekte. Imali smo priliku svjedočiti i poslušati –skupinuod deset finalista koji svakodnevno vrijedno rade kako bi stvorili tehnologiju koja će svima olakšati i poboljšati život. Takvi su ljudi naša budućnost, a LAQOthon opet ima za cilj pronaći ih i pomoći im u njihovom naumu.

Prijave za drugo izdanje su krenule, što biste poručili svim potencijalnim sudionicima? Što sve sudionici dobivaju sudjelovanjem na LAQOthonu?

Pozivamo sve potencijalne sudionike da se priključe drugom izdanju LAQOthona kako bi podijelili svoje inovativne ideje i pridonijeli stvaranju održivije budućnosti. Sudjelovanjem na LAQOthonu, imat će priliku povezati se s mentorima, stručnjacima iz industrije te potencijalnim investitorima. Ovo natjecanje pruža jedinstvenu platformu za razmjenu znanja i iskustava te potiče suradnju među sudionicima. Za dodatnu motivaciju, valja istaknuti da su osigurane nagrade za najbolje timove. Prvo mjesto nagrađuje se s 10 tisuća eura, drugo mjesto s 5 tisuća eura, dok treće mjesto osvaja nagradu od 3 tisuće eura. Osim financijskih poticaja, sudionici imaju priliku stvoriti i proširiti svoju mrežu kontakata, što može biti od neprocjenjive važnosti za daljnji razvoj njihovih projekata i karijera. Sudjelovanjem na LAQOthonu, svaki pojedinac ima priliku ne samo pokazati svoj entuzijazam za održivost, već i ostvariti konkretne korake prema implementaciji svojih inovacija.

Što slijedi nakon prijave? Kako izgleda proces žiriranja i što je najvažnije u prijavi?

Prijave traju sve do 7. siječnja 2024., nakon čega slijedi period žiriranja, a 24. siječnja ćemo proglasiti 10 finalista. Oni će biti pozvani da na Bug Future Showu, 8. veljače, prezentiraju svoje ideje pred šesteročlanim žirijem sastavljenim od tech, business i sustainability stručnjaka: Helena Virić Gašparić, osnivačica i CEO Greenera pobjednika prvog LAQOthona, Dunja Mazzocco Drvar, direktorica programa zaštite prirode u WWF Adria, Bernard Ivezić, urednik magazina Startup Report i novinar Jutarnjeg lista, Marko Capek, magistar inženjer elektrotehnike sa specijalizacijom iz područja obnovljivih izvora energije i suosnivač udruge Terra Hub i Matija Žulj, osnivač i direktor deeptech startupa Agrivi i ja.

Proces žiriranja je pažljivo strukturiran kako bi osigurao objektivnost i kvalitetu odabira. Žiri ocjenjuje ideje na temelju tri kriterija - inovativnost, tehnologija i održivost. Važno je jasno prezentirati svoje rješenje i naglasiti kako će doprinijeti rješavanju problema. Savjet sudionicima - fokusirajte se na praktičnost, smisao prezentacije i jasnoću poruke održivog utjecaja svojeg projekta.

LAQOthon je jedna od inicijativa kojima Croatia osiguranje i LAQO prepoznaju najbolje talente i inovatore te im daju priliku da svoje projekte predstave široj poslovnoj zajednici. Sve informacije dostupne su na LAQOthon stranici: www.laqo.hr/laqothon.