Amazonova Potemkinova sela
Mnogo je poslovnih procesa koje želimo što je više moguće automatizirati. A kada nekome uspije to postići na potpuno neočekivanom području, kao što je Amazon napravio pokretanjem trgovina bez blagajni i s automatskom naplatom, doživljavamo ih kao čudotvorce i mesije koje će svi ostali pratiti. Ali lažne kulise nisu dugo izdržale, i polako se gasi još jedna lijepa poslovna bajka
Nakon što je 2017. godine Amazon preuzeo lanac Whole Foods, dodatno su razvili svoju online ponudu s prodajom i dostavom voća, povrća i razne hrane izravno na adrese kupaca, ali i agilnije ušli u svijet maloprodaje. Već sljedeće godine krenuli su s otvaranjem Amazon Go, odnosno 2020. Amazon Fresh maloprodajnih trgovina (prvo u SAD-u, a potom u Velikoj Britaniji), u kojima se može kupovati hrana. Ključni promotivni i marketinški potez za te trgovine bilo je uvođenje usluge nazvane "Just Walk Out", što je predstavljeno kao revolucionarni koncept trgovine budućnosti, koje funkcioniraju – bez trgovaca, blagajni, skeniranja robe, uz automatsku naplatu pri izlasku iz dućana.