Amazonova Potemkinova sela

Mnogo je poslovnih procesa koje želimo što je više moguće automatizirati. A kada nekome uspije to postići na potpuno neočekivanom području, kao što je Amazon napravio pokretanjem trgovina bez blagajni i s automatskom naplatom, doživljavamo ih kao čudotvorce i mesije koje će svi ostali pratiti. Ali lažne kulise nisu dugo izdržale, i polako se gasi još jedna lijepa poslovna bajka

Miro Rosandić utorak, 30. travnja 2024. u 06:00

Nakon što je 2017. godine Amazon preuzeo lanac Whole Foods, dodatno su razvili svoju online ponudu s prodajom i dostavom voća, povrća i razne hrane izravno na adrese kupaca, ali i agilnije ušli u svijet maloprodaje. Već sljedeće godine krenuli su s otvaranjem Amazon Go, odnosno 2020. Amazon Fresh maloprodajnih trgovina (prvo u SAD-u, a potom u Velikoj Britaniji), u kojima se može kupovati hrana. Ključni promotivni i marketinški potez za te trgovine bilo je uvođenje usluge nazvane "Just Walk Out", što je predstavljeno kao revolucionarni koncept trgovine budućnosti, koje funkcioniraju – bez trgovaca, blagajni, skeniranja robe, uz automatsku naplatu pri izlasku iz dućana.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 378 svibanj 2024.