Vidjet ćete, Honor je sljedeće veliko ime na tržištu mobilne telefonije

Ova sub-marka kineskog Huaweija postoji već pet godina, no posljednjih mjeseci bilježi - opravdano - fantastičan tržišni uzlet diljem svijeta. U Kini su sada veći i od svojeg matičnog brenda...

Dragan Petric petak, 31. kolovoza 2018. u 13:26

Danas je u Berlinu otvorena IFA 2018, najveći europski tehnološki spektakl, no sve bitne i zanimljive novosti otkrivene su tijekom proteklih nekoliko dana, na raznim preliminarnim događanjima "za novinare", ovdje u glavnom gradu Njemačke. Obišao sam ih puno, mahom ih zaboravljajući čim bi počeo sljedeći "event" jer, zapravo, nisu donijeli ništa uzbudljivo, kako u inovativnom, tako i kreativnom smislu...

Iznimka je bilo lansiranje Honor Playa za europsko tržište, mobitela s kojim se cilja na gamere, korištenjem i kreativnog i inovativnog koncepta. Uređaj, naime, donosi hardver koji jamči izuzetne performase (ima isti čipset kao i Huawei P20 i Honor 10), softver koji taj dojam dodatno potencira (GPU Turbo) i dovoljno nisku cijenu da zainteresira i kudikamo šire potrošačke krugove od ekipe kojoj je bitno da im PUBG glatko klizi na mobitelu - košta 329 eura. 

Kombinacija je to koja se ne nudi često, no znam što ćete reći: Honor Play nije jedini, eno ga, Xiaomi je nedavno predstavio sličan telefon, Pocophone F1. Razilika je u tome što Honor posljednjh godinu-dvije gotovo sve svoje modele koncipira na sličnom principu, pa se tako pokazalo da je, primjerice, Honor 7X telefon s uvjerljivom najboljim omjerom kvalitete kamere i cijene, dok je Honor 10 osvojio EISA Award u kategoriji gdje se bira uređaj koji najbolje odgovara zahtjevima najširih korisničkih masa.

Sve to rezultiralo je nevjeroajtnim tržišnim rastom Honora u posljednjih godinu dana. U svega dva i pol mjeseca od kad je na tržištu, Honor 10 je, primjerice, prodan u preko 3 milijuna primjeraka. Na golemom ruskom tržištu Honor ima drugi najveći tržišni udio. U Francuskoj četvrti najveći. U Ujedinjenom Kraljevstvu su u posljednjih godinu dana rasli 200%, a u Španjolskoj čak 500%. U supegolemoj Indiji su drugi najveći "online brend" (dakle druga najveća marka telefona koja se kupuje kroz e-shop), a u Kini su po tom kriteriji - najveći. Broj 1. 

Ipak, najimpresivniji podatak, gotovo bizaran, jest taj da Huawei - matična firma Honora, koja ga je prije pet godina lansirala kao svoju "B-marku" - u domicilnoj Kini od ove godine ima manji udio od Honora! Često ćete naići na podatak da je Huawei tržišni lider u Kini i da se i na globalnoj razini (izuzmemo li SAD, gdje postoji preporuka vlasti da se ne kupuje ta marka) popeo s trećeg na drugo mjesto, no taj podatak proizlazi, zapravo, iz konsolidirane brojke Huaweija i Honora.

Lukavi Huawei, premda i sam tek ulazi u peek-fazu svojeg globalnog uspjeha, zna da svaka krivulja kad-tad dosegne vrh, no kada im se to i dogodi, taman će stasati e-shop generacija koja se danas odgaja na Honoru. Uz unaprijed pomno pripremljen teren, vidjet ćete, Honor će biti sljedeće veliko ime mobilne telefonije, punokrvna A-marka koja će diktirati trendove. 

U međuvremenu, na eventu koje je - za razliku od većine drugih tu na IFA-i - bio zabavan, mladenački, gotovo zajebantski, šef Honora "teasao" je - blago se sprdajući s tobožnjom tajnovitošću kojom drugi proizvođači hajpaju nadolazeće modele - i sljedeći uređaj, Honor Magic 2. Imat će full-screen na prednjoj strani i slider-kameru koja iskače iz telefona. Predstavit će ga u prosincu, uz, evidentno, atraktivnu cijenu, pucajući opet na milijunsku prodaju i top-pozicije na najvećim tržištima svijeta...