Sada je i službeno: Bugatti prelazi u većinsko vlasništvo Rimac Grupe!

Rimac Automobili i Bugatti objavljuju stvaranje nove kompanije Bugatti Rimac d.o.o., koju će voditi Mate Rimac, dok će Rimac Grupa biti većinski dioničar. Bugatti Rimac imat će sjedište u Hrvatskoj

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 5. srpnja 2021. u 17:30

Vijest, o kojoj je među prvima u svijetu prošle godine izvještavao Autonet, danas je i konačno dobila službenu potvrdu. U skladu s najavom Mate Rimca s nedavno održanog .debuga, njegova tvrtka danas je zakoračila u novo poglavlje svoje povijesti i postala akter vjerojatno najveće tehnološke i automobilističke priče s ovih prostora: Rimac Automobili udružuju se s ikonom automobilskih brandova, tvrtkom Bugatti Automobiles, u novu automobilsku i tehnološku kompaniju.

Nova će kompanija nositi ime Bugatti Rimac d.o.o., a bit će pokrenuta u suradnji s dvama od najpoznatijih i najsnažnijih automobilskih brandova na svijetu – Porscheom i Volkswagen Grupom.

Udruživanje tehničkih znanja i učinkovitog poslovanja Rimca sa 110 godina tradicije dizajna i snažnog brenda Bugattija vodi ka nastanku najznačajnije kompanije na tržištu hiperautomobila, poručili su iz tvrtke danas, nedugo prije službenog predstavljanja velikog spajanja. Njega ćete, pak, moći pratiti uživo iz Dubrovnika na priloženom YouTube linku.

VIDEO: uživo od 20:00

Mate Rimac na čelu nove tvrtke

Rimac Grupa bit će najveći dioničar nove kompanije Bugatti Rimac d.o.o., s većinskim vlasničkim udjelom od 55%. Mate Rimac zadržat će svoj postojeći udjel u Rimac Grupi od 37%, Porsche ostaje na 24%, Hyundai Motor Group na 12%, a ostali investitori na 27%.

Razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sustava, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenti po kojima je Rimac poznat i s kojima je stekao povjerenje brojnih proizvođača automobila bit će odvojeni u novi poslovni subjekt – Rimac Technology – koji će biti u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Technology ostaje neovisna tvrtka koja surađuje s brojnim svjetskim proizvođačima automobila.

Organizacijska struktura nove tvrtke i vlasnički udjeli
Organizacijska struktura nove tvrtke i vlasnički udjeli

Kao glavni izvršni direktor Rimac Grupe, Mate Rimac vodit će Bugatti Rimac i novu tvrtku Rimac Technology. Osobno će i dalje upravljati svim segmentima poslovanja Rimac Grupe koja sada uključuje i Bugatti. Bugatti i Rimac nastavljaju postojati kao zasebni brandovi, zadržavaju postojeće proizvodne pogone i kanale distribucije, dok će sjedište i sav razvoj za oba brenda biti, ni manje ni više, nego u Hrvatskoj. Počet će poslovati kao novi zajednički poslovni subjekt od četvrtog tromjesečja 2021.

U budućnosti će se globalno sjedište Bugatti Rimac kompanije nalaziti u novom Rimac kampusu, koji će biti i sjedište tvrtke Rimac Technology, a tamo će biti smještena i proizvodnja tehnologije i komponenti za automobile oba brenda, dok će se sklapanje Bugatti modela nastaviti u Molsheimu u Francuskoj.


"Ovo je važan dan za Bugatti, Porsche i cijelu Volkswagen grupu."

Komentirajući današnju objavu, Mate Rimac, osnivač i glavni izvršni direktor Rimac Automobila rekao je: "Ovo je uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj povijesti Rimac Automobila. Toliko smo toga prošli u tako malo vremena, ali ovaj novi projekt podiže stvari na potpuno novu razinu. Rimac i Bugatti savršeno se nadopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka tvrtka osvojili smo povjerenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi. S Neverom smo također dokazali da možemo razvijati i proizvoditi izvanredne hiperautomobile, koji nisu samo brzi, već i uzbudljivi i visoko kvalitetni. Bugatti ima više od jednog stoljeća iskustva u inženjerskoj izvrsnosti, ali i jednu od najimpresivnijih linija automobila."

Bugatti Chiron
Bugatti Chiron

Oliver Blume, predsjednik Uprave tvrtke Porsche AG: "Kombiniramo snažnu Bugattijevu stručnost u poslovanju s hiperautomobilima s ogromnom inovativnom snagom Rimca u vrlo obećavajućem području elektromobilnosti. U ovaj zajednički pothvat Bugatti unosi svoj brand bogate tradicije, proizvode koji su ikone, bazu vjernih kupaca i globalnu mrežu zastupstva. Osim tehnologije, Rimac unosi i novi razvojni i organizacijski pristup."

Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Uprave i član Uprave za financije i informatiku Porsche AG: "Prvi udjel u Rimcu kupili smo još prije tri godine i od tada smo ga sukcesivno povećavali. To nam je omogućilo da u ranoj fazi izgradimo blizak odnos s Matom i njegovim visoko inovativnim timom. Sada imamo koristi od ulaganja. Rimac nam pomaže svojim znanjem kako bismo uspješno uveli u budućnost emotivan i važan brend Grupe. Jako sam ponosan i sretan što smo ovo zajedničko ulaganje doveli do kraja unatoč brojnim izazovima. Ovo je važan dan za Bugatti, Porsche i cijelu Volkswagen grupu."


Današnjem je predstavljanju, prenošenom izravno s dubrovačke tvrđave Lovrijenac, prethodila i spektakularna doprema Rimac Nevere, Bugatti Chirona i Porschea Taycan Cross Turismo na tvrđavu – helikopterom. U nastavku donosimo nekoliko fotografija tog jedinstvenog prizora.

NADOPUNA: Predstavljanje je završilo, pa donosimo kratki pregled nekoliko ključnih informacija objavljenih u Dubrovniku...

Rimčev event na jedinstvenoj lokaciji
Rimčev event na jedinstvenoj lokaciji
Dosadašnji Rimac Automobili mijenaju ime u Rimac Group. Postojeće poslovanje dijeli se na Rimac Technology (proizvdnju komponenata i tehnologije za druge tvrtke) te Rimac Automobile (proizvodnja električnih hiperautomobila)
Dosadašnji Rimac Automobili mijenaju ime u Rimac Group. Postojeće poslovanje dijeli se na Rimac Technology (proizvdnju komponenata i tehnologije za druge tvrtke) te Rimac Automobile (proizvodnja električnih hiperautomobila)
Mate Rimac: da mi je netko 2009. godine rekao gdje ću danas biti i o čemu ću pričati, ne bih mu bio vjerovao…
Mate Rimac: da mi je netko 2009. godine rekao gdje ću danas biti i o čemu ću pričati, ne bih mu bio vjerovao…
Mate Rimac: stvaramo najboljeg proizvođača hiperautomobila na svijetu
Mate Rimac: stvaramo najboljeg proizvođača hiperautomobila na svijetu
Bugattiji će se proizvoditi u Molsheimu, zadržavajući bogato naslijeđe marke i jedinstvenu kvalitetu izrade. Proizvodnja Nevere i tehnoloških rješenja, kao i sjedište tvrtke, bit će u novom kampusu u Kerestincu
Bugattiji će se proizvoditi u Molsheimu, zadržavajući bogato naslijeđe marke i jedinstvenu kvalitetu izrade. Proizvodnja Nevere i tehnoloških rješenja, kao i sjedište tvrtke, bit će u novom kampusu u Kerestincu
Lutz Meschke: Trebalo nam je 18 mjeseci da pronađeno pravu strukturu nove kompanije. Rezultatom će svi biti na dobitku
Lutz Meschke: Trebalo nam je 18 mjeseci da pronađeno pravu strukturu nove kompanije. Rezultatom će svi biti na dobitku
Oliver Blume: Spajamo tvrtke koje odgovaraju jedna drugoj i nadopunjuju se. Bugatti u partnerstvo unosi cijenjeni brand, ikonski dizajn, iskustvo u proizvodnji hiperautomobila, veliku mrežu zastupnika i lojalne kupce. Rimac doprinosi svojim izvrsnim inovacijama te svježim pristupom razvoju i organizaciji. Porsche će biti strateški partner koji će investiciju VAG grupe prenijeti u novu tvrtku. Bugatti Rimac je u izvrsnoj poziciji od samog početka da bude održiva tvrtka i siguran sam da ima veliku budućnost pred sobom
Oliver Blume: Spajamo tvrtke koje odgovaraju jedna drugoj i nadopunjuju se. Bugatti u partnerstvo unosi cijenjeni brand, ikonski dizajn, iskustvo u proizvodnji hiperautomobila, veliku mrežu zastupnika i lojalne kupce. Rimac doprinosi svojim izvrsnim inovacijama te svježim pristupom razvoju i organizaciji. Porsche će biti strateški partner koji će investiciju VAG grupe prenijeti u novu tvrtku. Bugatti Rimac je u izvrsnoj poziciji od samog početka da bude održiva tvrtka i siguran sam da ima veliku budućnost pred sobom