Poseban odjel za izvrsnost poslovanja: Ova domaća tvrtka osnovala je vlastiti Centre of Excellence

Domaća IT agencija Q odsad ima tim zaposlenika koji se bave upravo optimizacijom uspješnog prenošenja znanja, što je transformacijski projekt koji uključuje cijelu kompaniju

Bug.hr četvrtak, 24. listopada 2024. u 06:00

Svakodnevno poslovanje bilo koje tvrtke današnjice prepuno je sitnih detalja, poput internih i eksternih protokola te specifičnih procedura. Kada u kombinaciju svih tih faktora uđu veliki elementi poput korporativne kulture, prenošenja tehničkih znanja i specifičnosti pojedinih klijenata, dobivamo kompleksan skup informacija kojim nije lako upravljati, ali ni osigurati jasan i jednostavan pristup pojedinim dijelovima. U domaćoj IT agenciji Q su se odlučili uhvatiti u koštac upravo s tim problemom, zbog čega su pokrenuli svoj Centre of Excellence, tim zaposlenika koji se bave upravo optimizacijom uspješnog prenošenja znanja.

"Glavni razlog za osnivanje Centre of Excellence odjela bio je osiguranje kontinuiteta u isporuci vrhunskih rješenja na zahtjevnim tržištima kao što su Velika Britanija, Njemačka, Saudijska Arabija, Švicarska i SAD. Q je prepoznao da je za održavanje jako visoke razine kvalitete proizvoda potrebno okupiti tim koji će postavljati najbolje prakse i istraživati nove tehnologije. Ovaj tim također ima zadatak kontinuirano poboljšavati kvalitetu isporuka kroz suradnju s ostalim kolegama unutar kompanije", pojašnjava Matija Popović, voditelj Centre of Excellence u Q-u.

Prije rada u Q-u, Matija je stekao iskustvo u vodećim kompanijama na rukovodećim pozicijama, gdje je izgradio vještine vođenja velikih timova i upravljanjem izvrsnosti proizvodnih postupaka, čineći ga idealnom osobom za vođenje Q-ovog Centre of Excellencea.

Zasebna vertikala unutar kompanije

Pristup postavljanja CoE-a bio je pragmatičan, bez izrade opsežnih procesnih mapa i strategijskih dokumenata. Fokus je stavljen na prepoznavanje ključnih problema i njihovo efikasno rješavanje kroz iterativni proces temeljen na povratnim informacijama. On nije zamišljen samo kao tehnička inicijativa, ističu u Q-u, već kao transformacijski projekt koji uključuje cijelu kompaniju.

Centre of Exellence je strukturiran kao zasebna vertikala unutar kompanije, s izravnom odgovornošću prema CEO-u. Takva organizacijska struktura omogućava centru izvrsnosti da brzo reagira i donosi odluke u skladu s cjelokupnom strategijom kompanije. Izravna veza s CEO-om također osigurava da ova inicijativa dobije potrebnu pažnju i podršku na najvišoj razini, što je ključno za njegovo uspješno djelovanje.

Timovi unutar CoE-a uključuju stručnjake iz različitih domena kao što su frontend, mobilni razvoj, dizajn, backend, arhitektura podataka, QA, DevOps, BA, PM i product management. Kako pojašnjavaju, ovi timovi već su surađivali na brojnim projektima, što je olakšalo njihovo okupljanje u sklopu transformacije. Ključna komponenta uspjeha upravo je povezanost članova tima i njihovo međusobno povjerenje, što omogućuje učinkovitu suradnju i izradu inovativnih kvalitetnih rješenja.

Prostor za nove ideje

Iako CoE nema definirane dugoročne ciljeve u klasičnom smislu, fokus je na kontinuiranom unapređenju i prilagodbi. Tehnološko i poslovno okruženje konstantno se i jako brzo mijenjaju, zbog prilagodljivost postaje ključna za opstanak kompanija. Centre of Excellence je zamišljen kao stalna inicijativa koja nikada ne prestaje, kažu nam iz tvrtke, jer uvijek postoji prostor za napredak i nove ideje.

"Centre of Excellence u Q-u nije samo alat za povećanje kvalitete isporuka, već i platforma za inovaciju i kontinuirani razvoj. Kroz ovaj centar, želimo osigurati da naši projekti postižu više od jednostavnog ispunjavanja očekivanja klijenata. Želimo pružiti dodatnu vrijednost i pozicionirati Q kao ključnog partnera s odličnim razumijevanjem tržišta, proizvoda i klijenata od samog početka rada na projektu. Na kraju, CoE igra ključnu ulogu u postizanju dugoročne vizije kompanije kroz kontinuirano unapređenje i prilagodbu promjenama svih vrsta", zaključuje Matija.