Elgato Facecam Pro - Ozbiljna slika za ozbiljne kreatore

Visoki zahtjevi, kao što je glatkih, stvarnih 60 sličica u sekundi pri 4K, zahtijevaju odgovarajući hardver – ima li ga ova kamera, ili je to samo mrtvo slovo na papiru?

Mario Baksa subota, 5. travnja 2025. u 14:13
 Specifikacije - Elgato Facecam Pro
Razlučivost UHD 4K@60
Senzor Sony STARVIS 4K CMOS 1/1,8"
Kabel i sučelje USB-C – USB-C kabel 1,8 m, USB 3.0
Kut 21 mm kod full-framea (81° horizontalno, 90° dijagonalno)
Fokus Automatski i ručni (pomoću softvera), min. 10 cm
LED-ica / Zaštita za privatnost Da / Ne
OS Windows 10+, macOS 11+
Dimenzije i masa 116 x 38 x 79 mm (bez nosača), 240 g (bez nosača)
Jamstvo 2 godine
Dojam Web-kamera okrenuta prije svega ozbiljnijim stvarateljima sadržaja, koje će nagraditi izvrsnom slikom

Prošlo je skoro pet godina otkad smo recenzirali Elgatov Facecam. Bila je to 1080p web-kamera koja je pri toj razlučivosti mogla hvatati video u 60 sličica u sekundi, a isticala se nekim inovativnim mogućnostima, poput mogućnosti spremanja postavki na samu kameru, postavki koje su mnogo razrađenije od velike većine drugih kamera te podsjećaju na fotoaparate, te mogućnosti isključivanja smanjivanja šuma u videu (denoiseanja).

Kamera kojom se bavimo u ovom tekstu je Facecam Pro – noviji model, model višeg razreda, opremljen 4K senzorom (također može hvatati video pri 60 sličica u sekundi), koji je pokupio većinu pozitivnih karakteristika prvog Facecama. Donekle podsjeća na obični Facecam, no prilično se raširio i udebljao u odnosu na njega.

USB-C port pronašao je svoje mjesto u udubljenju na stražnjoj strani ove robusne web-kamere, a robustan je i isporučeni USB-C kabel, koji je deblji i krući od tipičnih USB kabela
USB-C port pronašao je svoje mjesto u udubljenju na stražnjoj strani ove robusne web-kamere, a robustan je i isporučeni USB-C kabel, koji je deblji i krući od tipičnih USB kabela

Naime, Facecam Pro ozbiljno će otežati monitor na koji ga stavite, a za to nije "kriva" samo veličina, nego i činjenica da je zadnji dio zapravo metalan, odnosno funkcionira kao pasivni hladnjak. U uputama Elgato napominje da se perforacije na gornjem dijelu kamere ne prekrivaju.

Na web-stranici nismo uočili model ili veličinu senzora, navedeno je samo da je u pitanju Sonyjev 4K CMOS senzor iz serije STARVIS. Na kutiji i tiskanim uputama ipak piše da je senzor veličine 1/1,8 inča. Senzori te veličine imaju faktor izreza (crop factor) od 4,8. To znači da ova web-kamera, zahvaljujući otvoru blende objektiva od f/2,0, ima ekvivalentni otvor blende od f/9,6. Žarišna duljina je ekvivalentna 21 mm kod full frame fotoaparata. Objektiv se sastoji od 8 leća s antireflektivnim premazom.

Stražnji dio kamere je metalan radi boljeg hlađenja, a zbog perforacija na donjoj i gornjoj strani kućišta kamere vidi se kroz kućište, te se vide i rebra pasivnog hladnjaka; s donje strane smješten je i gumb za resetiranje postavki kamere
Stražnji dio kamere je metalan radi boljeg hlađenja, a zbog perforacija na donjoj i gornjoj strani kućišta kamere vidi se kroz kućište, te se vide i rebra pasivnog hladnjaka; s donje strane smješten je i gumb za resetiranje postavki kamere

S obzirom na to da web-kamera pri razlučivosti UHD 4K može hvatati 60 sličica u sekundi, to je opterećenje, ne samo za senzor, nego i za obradu slike, zbog velike količine podataka u kratkom vremenu. Stoga je odluka o pasivnom hladnjaku kao dijelu kućišta opravdana (takvu izvedbu imaju i neke nadzorne kamere) – adekvatno hlađenje može produljiti radni vijek kamere, a potencijalno ujedno biti i nužno za optimalnu kvalitetu slike.

Montiranje

Nosač je uobičajenog oblika za web-kamere, samo glomazniji – takav i mora biti, zbog veličine kamere. Pomoću njega kamera se može držati na monitoru, a za ekran laptopa čini nam se preglomazna i preteška, pogotovo ako laptop ima plastični poklopac. Kamera se može držati i na stolu, pa vas može snimati iz žablje perspektive, iako bi to trebalo izbjegavati. Nosač omogućuje podešavanje nagiba, te visine kad se koristi na stolu, kao stalak.

Nosač se na kameru pričvršćuje preko klasičnog navoja za stativ
Nosač se na kameru pričvršćuje preko klasičnog navoja za stativ

Ne omogućuje okretanje lijevo-desno, ali možete kameru zakrenuti lijevo-desno pod željenim kutom prije nego što ste nosač do kraja pričvrstili u kameru. Naime, kao što je to već postalo gotovo uobičajeno, nosač se ušarafljuje u rupu s donje strane kamere s klasičnim, metalnim navojem za stativ. To otvara gotovo neograničenu mogućnost montiranja kamere – samo morate imati ili nabaviti odgovarajući nosač, ruku s navojem, stativ...

Ako je ne možete smjestiti na monitor, kameru možete držati i na stolu
Ako je ne možete smjestiti na monitor, kameru možete držati i na stolu

S prednje strane, u sredini, nalazi se objektiv, a s lijeve strane statusna LED-ica, koja svijetli plavo kad je kamera aktivna. I to je sve od funkcionalnih elemenata s prednje strane – nema ni rupice za mikrofon, niti zasuna za objektiv, o čemu više u odvojenom okviru. Dakle, kamera vas stalno može "gledati", a da vas gleda, znate samo prema plavoj LED-ici. Ili, kao što ćete vidjeti malo dalje u tekstu, ne znate.


Zvuk i privatnost

Mikrofon – smrdiš! Zasun za privatnost – i ti isto!

Ako na službenoj stranici za Facecam Pro odskrolate malo niže i raširite sekciju Comparison (usporedba), u njoj ćete vidjeti usporedbu Facecama Pro i Facecama MK.2. Među osobinama kamere navedena je i stavka za mikrofon, a za obje kamere navedeno je "No – because webcam mics stink", odnosno u prijevodu, ove web-kamere nemaju mikrofon jer su mikrofoni na web-kamerama loši.

Facecam Pro prema većini karakteristika naprednija je web-kamera od bratskog modela MK.2, no obje kiksaju na ista dva područja – nemaju mogućnost hvatanja zvuka te ih nije briga za vašu privatnost
Facecam Pro prema većini karakteristika naprednija je web-kamera od bratskog modela MK.2, no obje kiksaju na ista dva područja – nemaju mogućnost hvatanja zvuka te ih nije briga za vašu privatnost

Iako je činjenica da su oni loši, barem u usporedbi s klasičnim mikrofonima koje biste držali na desetak-dvadesetak centimetara od ustiju, u mnogim situacijama mikrofoni u web-kamerama mogu biti zadovoljavajuće kvalitete. Ujedno, ikakav mikrofon bolji je ni od kakvog – ako se nađete u situaciji da na računalu nemate drugi mikrofon, ili da se nešto dogodilo onome koji imate. Također, u određenim situacijama postoji mogućnost da video s web-kamere i zvuk s odvojenog mikrofona ne budu idealno sinkronizirani, a do toga ne dolazi ako se koristi zvuk s web-kamere.

U našem slučaju, na računalu sa sada već prilično starim šesterojezgrenim i7 procesorom (ne znači da bi takve brojke bile i na vašem računalu), u OBS-u smo zvuk s vanjskog mikrofona (Lewittov mikrofon spojen preko Yamahine USB miksete) za 4K@60 MJPEG morali pomaknuti tako da "kasni" 366 milisekundi (znači više od 1/3 sekunde) da video i zvuk budu sinkronizirani, a kod H.264 kodeka morali bismo pomaknuti za 250 ms. U 1080p@60, uz korištenje MJPEG-a pomak je bio oko 50 ms, a uz NV12 (u biti, sirovi signal s kamere, kakav će se obično koristiti u aplikacijama za videokomunikaciju) nije trebalo raditi nikakav pomak (osim ako nismo koristili Elgatovu virtualnu kameru). Kada bi Facecam Pro imao interni mikrofon, sinkronizacija bi vjerojatno bila lakša.

Prilikom snimanja videa s kamere u OBS-u za svaku kombinaciju razlučivosti i ulaznog videokodeka može doći do različitog kašnjenja videa za zvukom s odvojenog mikrofona, pa smo se tu poslužili pljeskovima, kako bismo ručno u DaVinci Resolveu mogli sinkronizirati video i zvuk – brojke u crvenim okvirićima u vremenskoj traci govore o tome za koliko sličica je trebalo pomaknuti audio da bude sinkroniziran s videom (ako je to +00:22, to znači 22 sličice u vremenskoj traci od 60 fps-ova, a to onda ispada 22/60 s, odnosno 0,366... sekundi ili oko 366 milisekundi), pa se onda izračunati broj ms može iskoristiti u OBS-u za Sync Offset, da ne trebate video i zvuk naknadno sinkronizirati
Prilikom snimanja videa s kamere u OBS-u za svaku kombinaciju razlučivosti i ulaznog videokodeka može doći do različitog kašnjenja videa za zvukom s odvojenog mikrofona, pa smo se tu poslužili pljeskovima, kako bismo ručno u DaVinci Resolveu mogli sinkronizirati video i zvuk – brojke u crvenim okvirićima u vremenskoj traci govore o tome za koliko sličica je trebalo pomaknuti audio da bude sinkroniziran s videom (ako je to +00:22, to znači 22 sličice u vremenskoj traci od 60 fps-ova, a to onda ispada 22/60 s, odnosno 0,366... sekundi ili oko 366 milisekundi), pa se onda izračunati broj ms može iskoristiti u OBS-u za Sync Offset, da ne trebate video i zvuk naknadno sinkronizirati

Koliko god Elgato inzistirao na neugrađivanju mikrofona u svoje web-kamere, i za to iznalazio opravdanja u kojima ima nešto istine, svejedno ćemo to smatrati nedostatkom. Ispada da, umjesto da korisnicima ponude mogućnost korištenja integriranog mikrofona, pa da si svaki korisnik za pojedinu situaciju odluči hoće li koristiti integrirani mikrofon ili ne, Elgato si uzima za pravo korisnicima određivati kako će koristiti njihove proizvode.

To se vidi i u slučaju izostanka ikakvog zasuna ili poklopca za privatnost – ne znamo koji je izgovor za to (možda nešto tipa da streameri to ne koriste, ili da korisnici ionako imaju nezakrivene selfie kamere na mobitelima?), no, kao i u slučaju izostanka mikrofona, Elgato određuje korisniku kako će koristiti uređaj, u ovom slučaju ga u biti prisiljava da stalno bude pod potencijalno budnim okom njihove web-kamere.

Ova vas kamera uvijek gleda (ne dolazi ni s kakvom zaštitom za privatnost), a to da je trenutačno aktivna, znate prema plavoj LED-ici s lijeve strane, i to samo pod uvjetom da svjetlina te LED-ice u postavkama nije stavljena na najnižu, što zapravo isključi LED-icu
Ova vas kamera uvijek gleda (ne dolazi ni s kakvom zaštitom za privatnost), a to da je trenutačno aktivna, znate prema plavoj LED-ici s lijeve strane, i to samo pod uvjetom da svjetlina te LED-ice u postavkama nije stavljena na najnižu, što zapravo isključi LED-icu

U trenutku kad tipka ove retke, vaš autor na monitoru ima ovu Elgatovu kameru, i pored nje jednu od drugog proizvođača, koja ima crvenu zaštitu za privatnost preko objektiva. Iako su obje kamere u ovom trenutku isključene, hvata me nelagoda zbog otkrivenog objektiva Elgatove kamere. Čak i streameri koji koriste fotoaparate za streamanje ili imaju poklopac za objektiv (gotovo svaki objektiv dolazi sa svojim poklopcem) ili fizički, preko gumbića ili polugice, isključe fotoaparat kad ga ne koriste. Kod ovakve web-kamere ispada da morate sami "iskemijati" nekakav "poklopac" – nećete svaki put kad više ne namjeravate koristiti kameru iz nje čupati kabel, zar ne?


Softverski hub

Softver koji se koristi s kamerom vidjeli smo već mnogo puta. To je Elgato Camera Hub, koji nudi sve postavke koje se mogu mijenjati kod konkretne kamere, nudi spremanje tih postavki na samu kameru (korisna stvar ako istu web-kameru koristite na različitim računalima ili pod različitim operacijskim sustavima), nadogradnju firmwarea, kad se on pojavi, te vraćanje tvorničkih postavki.

Postoji tu još jedna opcija – mogućnost podešavanja svjetline statusne LED-ice. Zgodna opcija, međutim omogućeno je i posve isključivanje statusne LED-ice ako se svjetlina smanji na najmanju. Em kamera nema fizičku zaštitu za privatnost, em se stvarčica koja vam govori da vas kamera snima može isključiti. Ako vas zbog svega toga hvata paranoja, nećemo vam zamjeriti.

Ovo bi bilo dobro radno okruženje za Facecam Pro – odvojeni mikrofon pozicioniran blizu ustiju osobe pred kamerom, koja je ujedno dobro osvijetljena, kako bi se mogao iskoristiti visoki potencijal ove kamere u pogledu detaljnosti i fluidnosti videa
Ovo bi bilo dobro radno okruženje za Facecam Pro – odvojeni mikrofon pozicioniran blizu ustiju osobe pred kamerom, koja je ujedno dobro osvijetljena, kako bi se mogao iskoristiti visoki potencijal ove kamere u pogledu detaljnosti i fluidnosti videa

Kad je riječ o samoj izvedbi, Elgatov Camera Hub doista nam je jedno od najdražih rješenja za upravljanje web-kamerama. Može biti "skučen", tako da su prikazane samo opcije za podešavanje kamere (korisno kad kameru doista i koristite s nekim drugim programom), a može biti i raširen, kad se desno od postavki prikazuje živa slika s kamere, pa si i prije korištenja u drugim programima sliku možete prilagoditi svojim željama.

Digitalni zum je podržan, a preko Camera Huba nude se i četiri preseta za kadrove (stupanj zuma i pomak po horizontalnoj i vertikalnoj osi), označena slovima od A do D, a svoj možete memorirati tako da nekoliko sekundi držite pritisnut gumbić preseta na koji želite primijeniti trenutačne postavke.

Podržano je i praćenje lica (Face Tracking), no za to se traži instalacija NVIDIA AR SDK, odnosno da biste koristili tu funkciju, morate imati RTX-icu barem iz serije 20 (za različitu seriju potrebno je skinuti različit SDK, a svi se nalaze na adresi https://www.nvidia.com/en-eu/geforce/broadcasting/broadcast-sdk/resources/). Stvar dobro radi, no radi samo unutar Elgatove virtualne kamere, pri razlučivosti do 1080p@60; znači, ta funkcionalnost ne radi u 4K.

Kamera podržava automatsko i ručno fokusiranje, a minimalna udaljenost na koju može fokusirati je 10 centimetara. U skladu s time, u Camera Hubu je i odjeljak za fokusiranje, u kojem možete odabrati vrstu fokusiranja (automatsko ili ručno). Ako odaberete automatsko fokusiranje, možete ga zaključati te narediti kameri da refokusira. Ako odaberete ručno fokusiranje, možete odabrati udaljenost točke fokusa u centimetrima (zgodna stvar), te vam se nude tri preseta (koje možete prilagoditi).

Nadalje, tu su kontrole "za sliku", odnosno podešavanje kontrasta i zasićenosti boje, zatim kontrole za ekspoziciju, kod kojih pišu trenutačna brzina zatvarača i ISO. Možete imati automatsku ekspoziciju, zaključati trenutačnu razinu ekspozicije, odabrati način mjerenja ekspozicije te odrediti kompenzaciju ekspozicije, što je korisna stvar. Ako koristite ručnu ekspoziciju, sami možete odrediti brzinu zatvarača i ISO, što će biti korisno naprednijim korisnicima, pogotovo onima vičnima korištenju fotoaparata koji podržava i druge načine eksponiranja osim automatskog (i eventualno programskog).

Oštro oko uočit će da ova kamera ne nudi HDR. Možemo sada raspravljati o tome je li HDR nužan. Iskustvo s nekim drugim web-kamerama koje imaju HDR, što uključuje i neke Elgatove modele, govori nam kako je bolje da ga kamera ima, jer može poboljšati sliku kod problematičnih svjetlosnih situacija (tipično se to odnosi na prejako svjetlo iza osobe pred kamerom) i učiniti je iskoristivom.

Tko čeka, taj dočeka – evo konačno Elgatove web-kamere koja podržava tint opciju kod balansa bijele; sada još čekamo na opciju za kompenziranje temperature boje prilikom automatskog određivanja balansa bijele
Tko čeka, taj dočeka – evo konačno Elgatove web-kamere koja podržava tint opciju kod balansa bijele; sada još čekamo na opciju za kompenziranje temperature boje prilikom automatskog određivanja balansa bijele

Podešavanje balansa bijele obavezno je kod imalo ozbiljnije web-kamere. Također, možete odabrati automatski balans bijele, te ručni. Drugim Elgatovim kamerama prigovarali smo to što uz temperaturu ne nude i tint – ova kamera konačno nudi i podešavanje tinta (pomak zeleno-magenta), što pohvaljujemo. To je već odavno trebala postati standardna opcija. Balans bijele ipak je malo slabije razrađen nego kod, primjerice, Logitecha MX Brio. Naime, ta Logitechova kamera pod automatskim balansom bijele nudi i kompenzaciju balansa bijele, što može biti korisna stvar i bilo bi lijepo da i Elgato uvede tu mogućnost.

Na kraju, pod obradom (Processing), tu je samo odabir frekvencije izmjenične električne mreže (50 ili 60 Hz), radi smanjivanja potencijalnog treperenja izvora svjetla. Tu je izostala jedna od novotarija koju je donio obični Facecam, a to je isključivanje smanjivanja šuma (Noise Reduction). Malo je neobično što je to izostalo s ove kamere, jer ako će itko koristiti takvu funkcionalnost, to bi mogli biti upravo korisnici ovog modela, da izvuku maksimum detalja u snimkama, a da šum rješavaju prilikom obrade videa.

Efekti

Camera Hub nudi i efekte – horizontalno i vertikalno zrcaljenje slike, nudi se zamjena pozadine kadra AI pozadinom (Camera Hub dolazi s dvadesetak pozadina – neke posve statične, u nekima ima ponešto blage dinamike) te Eye Contact (nacrta oči umjesto vaših, a te oči uvijek gledaju u kameru) pod AR efektima. Za AI pozadine potrebno je instalirati Nvidijin Video Effects SDK (to ujedno podrazumijeva da imate grafičku karticu s Nvidijinim GPU-om RTX 2060 ili boljim), a za Eye Contact već spomenuti Nvidijin AR SDK.

Ako imate RTX-icu serije 20 ili novije, možete se smjestiti u virtualni studio pomoću Camera Huba, jer vam omogućuje zamjenu pozadine AI pozadinom (obično imaju neki dinamični element), a od verzije 2.0 možete aplicirati i LUT-ove za stiliziranje slike, no sve to radi u razlučivostima do 1080p te s Elgatovom virtualnom kamerom, koja radi radi u OBS-u i nekim drugim aplikacijama, ali ne radi u aplikacijama koje ne podržavaju virtualne web-kamere, kao što je WhatsApp
Ako imate RTX-icu serije 20 ili novije, možete se smjestiti u virtualni studio pomoću Camera Huba, jer vam omogućuje zamjenu pozadine AI pozadinom (obično imaju neki dinamični element), a od verzije 2.0 možete aplicirati i LUT-ove za stiliziranje slike, no sve to radi u razlučivostima do 1080p te s Elgatovom virtualnom kamerom, koja radi radi u OBS-u i nekim drugim aplikacijama, ali ne radi u aplikacijama koje ne podržavaju virtualne web-kamere, kao što je WhatsApp

Sve ovo pišemo za aktualnu, stabilnu inačicu Camera Huba (1.11), a koji dan prije predaje ovog teksta, Elgato je objavio beta inačicu 2.0. Glavna stvar koju ona donosi su LUT-ovi. To su posebno oblikovane datoteke kojima se određuje kako će se izvorna boja transformirati u odredišnu, a služe stiliziranju slike – dodavanju "looka" slici, primjerice, filmskog štiha. Pet LUT-ova u .cube formatu je predinstalirano (možete dodati i svoje LUT-ove, u nekoliko formata), može se odrediti hoće li se primjenjivati na cijelu sliku, ili će se primjenjivati samo na osobu pred kamerom kad se koriste AI pozadine, te se može odrediti intenzitet. Ono što bi dodatno "prodalo" ovaj efekt bilo bi da se dodaje šum (zrnatost) na AI pozadinu koji bi bio sličan trenutačnoj živoj slici s web-kamere, no ta funkcionalnost ne postoji.

Valja napomenuti da sve stvari vezane uz Nvidijin SDK funkcioniraju samo uz Elgatovu virtualnu kameru (Elgato Virtual Camera) – to dobro radi u OBS-u, ali ne radi, primjerice, u WhatsAppu. Znači, može se očekivati da će raditi s onim aplikacijama koje podržavaju virtualne web-kamere, a neće s onima koje ne podržavaju. Također, u vezi AI pozadina i LUT-ova vrijedi ista ona napomena kao i kod praćenja očiju – razlučivost padne na 1080p, jer je to maksimalna razlučivost Elgatove virtualne kamere.

Nevezano uz ovu kameru – beta inačica Camera Huba omogućila je drugoj Elgatovoj web-kameri Facecam Neo (recenzirali smo je krajem prosinca prošle godine) podešavanje tinta. Postavlja se pitanje zašto to nije bilo dostupno "out of the box".

U pogonu

Od ove kamere očekivali smo mnogo u pogledu kvalitete slike, i tu nije razočarala. Slika je poprilično detaljna, bez uočljivih vizualnih artefakata, finog tonaliteta, vrlo čista, barem pri umjerenoj količini svjetla u kadru.

Na webu vidjeli smo prigovore da ova kamera ima problema sa šumom pri slabom osvjetljenju, no to je dosta složeno pitanje. Naime, Elgato s ovom kamerom prioritizira detaljnost slike – da se sačuva što više detalja, a onda korisnik u programu za videomontažu može upotrijebiti softversko smanjivanje šuma, i to tako da smanji šum do one razine do koje će u slici ostati željeni detalji.

Dobar dio drugih web-kamera upotrebljava vrlo agresivno denoiseanje u samoj kameri, i onda se pri slabom svjetlu može činiti da ima manje šuma, ali to ste "platili" gubitkom detalja te lošijim tonalitetom i bojama (čest je slučaj pojave "blokova" iste boje).

Još jedan faktor u igri je 60 sličica u sekundi te pitanje produljuje li kamera vrijeme ekspozicije pri slabom svjetlu – ne može se uspoređivati video pri stvarnih 60 sličica u sekundi (kao što je to kod ove kamere) s videom pri nominalnih 30 sličica u sekundi, a pogotovo ako taj video nema nužno ni tih 30 sličica u sekundi, ili da je video zamuljan motion blurom zbog produljene ekspozicije.

Ako ovu kameru namjeravate koristiti pod slabim ili slabijim svjetlom, i ne namjeravate smanjivati šum u programu za videomontažu, količinu šuma u slici možete smanjiti korištenjem 1080p umjesto 4K razlučivosti te korištenjem frameratea od 30p umjesto 60p. To će ionako biti slučaj kod videorazgovora, gdje se tipično koristi niža razlučivost i 30 sličica u sekundi (zapravo se obično koristi razlučivost 720p, pri kojoj se dobar dio šuma pri slabom osvjetljenju pogubi i kod ove kamere i ne predstavlja neki problem).

No, ova kamera ionako je predviđena za korištenje s prikladnom rasvjetom, kakvu bi trebala imati ciljna skupina (streameri i drugi stvaratelji videosadržaja), i uz dobru rasvjetu slika će biti izvrsna.

U sličnu kategoriju spada i pitanje HDR-a. Za videorazgovore HDR može biti vrlo koristan, jer se videopozivi mogu obavljati tijekom čitavog dana, pa sunčevo svjetlo može probijati kroz prozor i otežavati rad kameri u situacijama poput backlighta (osvjetljava pozadinu, ali ne i lice osobe pred kamerom). No, stvaratelji sadržaja ionako u pravilu imaju kontroliranu rasvjetu, pa se u pravilu ne bi ni trebali naći u maloprije opisanoj situaciji, gdje bi im trebao HDR.

Automatski fokus je glasniji od očekivanog, i uglavnom je dobro radio, iako je bilo situacija gdje kamera nije registrirala da je cijeli kadar izvan fokusa, a refokusiranje je izvršila tek kad je uočila značajniji pokret u kadru.

Pravi alat

Ključno kod ove kamere je iskoristiti je za ono čemu je namijenjena. Ako vam primarno treba kamera za videokonferencije ili za videorazgovore preko Zooma, WhatsAppa, Facebooka ili nekog sličnog servisa, ovo nije kamera za vas. Pogotovo ako je imate potrebe često prenositi.

Klasična forma web-kamere, barem izvan konteksta – u stvarnosti je gabaritima veća i teža od tipičnih web-kamera
Klasična forma web-kamere, barem izvan konteksta – u stvarnosti je gabaritima veća i teža od tipičnih web-kamera

Međutim, ako vam web-kamera treba za snimanje sadržaja za objavu na društvenim mrežama ili YouTubeu, ako vam treba 4K kamera ili 4K kamera koja može snimati pri stvarnih 60 sličica u sekundi, te imate za to pripremljen prostor s dobrom rasvjetom i svoj mikrofon, ova kamera mogla bi vam biti izvrstan alat za vaš hobi ili posao.

Elgato Facecam Pro

  • Izvrsna kvaliteta slike (uključujući 4K@60) pri adekvatnom osvjetljenju
  • Robusna izrada
  • Dobra optika
  • Spremanje postavki na samu kameru
  • Camera Hub omogućuje lako podešavanje te pregled postavki ekspozicije
  • Nema mikrofon
  • Nema zaštitu za privatnost
  • Automatski fokus ponekad inertan, a mogao bi biti i tiši
  • Cijenom mnogima nedostupna
  • Pomalo glomazna
  • Ne bi bilo loše da ima HDR
  • Zrcaljenje slike, praćenje lica, AI pozadine i LUT-ovi traže Nvidijinu RTX-icu
Video 10
Zvuk 1
Konstrukcija 8
UKUPNA OCJENA 9
Cijena 300 eura Prikaži sve cijene Ustupio: Elgato

 

Bug 390 svibanj 2025.