SSD 1 × 1 TB NVMe
Kućište Mid Tower sa staklenom bočnom stranicom
Hlađenje procesora AIO 240 mm
Napajanje 750 W
Jamstvo 2 godine standardno / 5 godina uz doplatu
Atraktivan AIO hladnjak brine se da procesor može postići optimalne performanse, a tu je i opcija overklokiranja

Ovaj PC trebao je biti obrađen u našoj temi o domaćim PC konfiguracijama s RTX 30 i Radeon RX 6000 grafikom, no stigao je prekasno da bismo ga ubacili u test. Riječ je računalu koje se oslanja na Intelov procesor 10. generacije, model Core i7-10700K, koji raspolaže s osam jezgara i podržava overklokiranje. Kako je riječ o procesoru koji može potegnuti popriličan broj vata iz matične ploče, čak i kada nije overklokiran, hladi ga AIO sustav s 240-milimetarskim radijatorom, koji u testiranom računalu potpisuje Silverstone. Naglašavamo testiranom računalu, jer kod ovakvih PC složenaca prodavač ne jamči točan model i marku komponente, osim kad je riječ o procesoru. Sve ostalo – kućište, memorija, napajanje, SSD-ovi, matična ploča i grafička kartica, podložni su varijacijama, u smislu proizvođača.

Core i7 ugrađen je na MSI-jevu matičnu ploču, temeljenu na novom čipsetu Z590. Radi se o dosta moćnom modelu MPG Z590 Gaming Carbon WiFi, koji se može pohvaliti i kvalitetnom naponskom jedinicom i dobrom ponudom konektora, a tu je i vrlo zgodno RGB osvjetljenje, u obliku MSI-jeva zmajskog logoa. U ploču je ugrađeno i 16 GB memorije, no brzina nije osobita – tek 3.000 MT/s. U UEFI-ju je učitan XMP profil memorije, no nisu modificirane druge postavke, pa tako ne radi ni Resizeable BAR, iako ga ploča podržava. RBAR procesoru omogućuje da pristupa punoj memoriji grafičke kartice, što ubrzava performanse u mnogim naslovima, poglavito pri nižim razlučivostima (Full HD), u kojima ugrađena kartica, temeljena na RTX 3060 GPU-u, briljira.

Neiskorišteni SSD

U računalo je ugrađen NVMe Gen4 SSD, no kako korišteni procesor ne podržava sučelje, maksimalne performanse nisu iskorištene

U ploču je ugrađen i Corsairov SSD MP600 kapaciteta 1 TB. Riječ je o NVMe Gen4 SSD-u, koji primarno povezujemo s AMD-ovim procesorima. Instarovci su ga, pretpostavljamo, ugradili da konfiguracija ostavi bolji dojam na testu, no njegove maksimalne performanse u ovakvom su računalu neiskorištene. Čipset Z590 nema PCIe 4.0 kontroler, već je za podršku PCIe 4.0, pa time i NVMe Gen4 sučelja, potrebno koristiti novi procesor 11. generacije.

Uz navedene komponente, u PC-ju se nalazi i Gigabyteovo 750-vatno napajanje, te tri dodatna ventilatora s RGB osvjetljenjem (Corsair). Sve zajedno, ugrađeno je u InWinovo kućište s prozirnom bočnom stranicom, no kao i ostale komponente, i kućište je podložno varijacijama. Ono što je sigurno jest to da će biti sličnih gabarita (mid tower) te da će imati prozirnu bočnu stranicu.

U praksi je Instarov PC dovoljno brz za uživanje u modernim naslovima pri razlučivosti Full HD, zato što upravo tu ugrađena kartica GeForce RTX 3060 isporučuje optimalne performanse. Naravno, manje zahtjevni naslovi ili oni zahtjevniji, ali uz kresanje kvalitete vizuala, izvodit će se optimalno i na višoj razlučivosti 1440p. Kad je u pitanju buka, situacija je solidna – u mirovanju računalo nije posve tiho i emitira oko 40 dBA buke, a u igrama glasnoća hlađenja raste na vrlo prihvatljivih 42 dBA. No, najveći problem ovog računala, baš kao i svih ostalih sličnih PC-ja danas, jest visoka cijena uzrokovana visokom cijenom grafičkih kartica. Zbog toga je za jednak iznos moguće kupiti igraći laptop visokih performansi, koji nudi nešto niže performanse, no istodobno je i kompletno računalo s integriranim monitorom i periferijama.

Instar Gamer Hurricane 10700K

• Odlične performanse pri razlučivosti Full HD
  • Velik NVMe SSD