Bugatti testira 3D ispisane kočnice

Bugattijevi superautomobili Chiron i Divo mogli bi uskoro dobiti nadogradnju u obliku naprednih titanskih kočionih čeljusti ispisanih na 3D pisaču

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 24. prosinca 2018. u 18:02

Još početkom ove godine proizvođač luksuznih superautomobila Bugatti je otkrio kako razvija 3D ispisane dijelove za sustave kočnica svojih vozila, a sada su objavili i prvi, prilično spektakularni, video s testiranja. Prve ikada kočione čeljusti izrađene aditivnom proizvodnjom načinjene su od titana i ujedno su i najveća komercijalna komponenta ikada izrađena tehnologijom 3D ispisa titana i najveće kočione čeljusti u automobilskoj industriji do sada.

Tijekom testa, zabilježenog na dolje priloženom videu, simulirano je kočenje pri brzini od čak 400 km/h. Uz očekivani "vatromet" prilikom kočenja testni se disk zagrijao do čak 1.025 °C. Prednost titanovih 3D ispisanih čeljusti u ovoj se situaciji ističe kroz njihovu manju masu od aluminijskih, izrađenih tradicionalnim tehnikama, te naprednim sustavima hlađenja koji osiguravaju efikasnost kočenja pri velikim brzinama.

Iz Bugattija poručuju kako se ovakve čeljusti neće tako skoro naći na "običnim" automobilima njihove Volkswagen grupe, ali će za superautomobile vrijedne milijune dolara biti dobavljivi. Izrada jedne čeljusti od titana, korištenjem četiriju lasera za topljenje materijala prije 3D ispisa, naime, traje 45 sati, što je vrlo daleko od uvjeta za serijsku proizvodnju. Uvođenje tehnologija aditivne proizvodnje u serijsko sklapanje automobila tek je u dugoročnim planovima koncerna Volkswagen.