Lockheed Martin Indiji nudi prilagođeni F-16, oznake F-21
Rebranding jednog od najpoznatijih borbenih zrakoplova u povijesti trebao bi pripomoći da se nova inačica počne koristiti, ali i proizvoditi u Indiji

O višenamjenskim borbenim zrakoplovima F-16 posljednjih se mjeseci u Hrvatskoj mnogo pisalo, a sada je sasvim izgledno da ih, barem i izraelskoj nadogradnji Barak, nećemo gledati na našem nebu. Ipak, postoje druge, mnogo veće, zemlje koje su zainteresirane za kupnju novijih inačica američkih F-16, a sudeći prema novim informacijama u kupnji bi, za razliku od Hrvatske, mogle biti i daleko uspješnije.
Ovdje mislimo prije svega na Indiju, koja je iskazala interes za kupnju eskadrile od 110 zrakoplova američkog proizvođača Lockheed Martin, no u značajno drugačijoj i nadograđenoj inačici. Ovaj je posao Amerikancima toliko interesantan da su Indiji ponudili nešto što još nikome nisu, a sve kako bi pretekli konkurentske ponuđače. Indija se, naime, raspitivala i za Boeingov F/A-18E/F Super Hornet, švedski Gripen, francuski Rafale, Eurofighter Typhoon, ali i za nove zrakoplove ruske proizvodnje.
Čuvši to, u Lockheed Martinu su povukli novi potez. Ponudili su Indiji potpuno novu inačicu F-16, oznake Block 70. Ovaj zrakoplov donosi nadograđenu avioniku, nove radare, dodatne rezervoare za gorivo, više (pametnog) naoružanja, mogućnost uzimanja goriva u letu, ali i radni vijek od 12 tisuća sati (umjesto standardnih 4 ili 8 tisuća). No, ono što bi Indiji trebalo biti dodatno primamljivo jest i činjenica da je američka kompanija odlučila ući u partnerstvo s velikim indijskim koncernom Tata, koji bi trebao biti zadužen za proizvodnju novih zrakoplova u toj zemlji.
Osim korištenja napredne američke tehnologije Indija bi tako dobila i mogućnost da ih proizvodi na vlastitom teritoriju. Kako bi se novi F-16 i imenom razlikovao od svih dosadašnjih, Lockheed Martin ga je odlučio prekrstiti u F-21, te ponuditi pod sloganom "Iz Indije, za Indiju".
Ovaj rebranding, ali i flotu novih borbenih zrakoplova, Indija bi mogla platiti i više od 15 milijardi dolara. Američka kompanija na taj ih potez "nagovara" ističući kako bi Tata, proizvodnjom F-21, u toj zemlji potaknuo i poslovanje mnogih manjih lokalnih dobavljača, otvorio tisuće novih radnih mjesta, te ojačao svoju poziciju na svjetskom tržištu vojne opreme.