Prvi sustav za potpuno autonomno slijetanje zrakoplova

Na Tehničkom sveučilištu u Münchenu razvijen je i testiran sustav koji može samostalno obaviti slijetanje malenog zrakoplova, bez da se oslanja na pomoć s tla ili GPS

Sandro Vrbanus utorak, 9. srpnja 2019. u 17:00

Sustavi autopilota u zrakoplovima sve su napredniji, Airbus kaže kako njihova tehnologija već može preuzeti posao kopilota ili pilota, no ono što je zajedničko svim dosadašnjim rješenjima jest da se oslanjaju na pomoć s tla. Prilikom slijetanja zrakoplova obično se koriste radio signali sustava Instrument Landing System koji se emitiraju s aerodroma, kao i ostali uređaji za instrumentalno letenje. Piloti najčešće ove sustave koriste tek kao pomoć, a pogotovo kod manjih zrakoplova moraju se pri slijetanju oslanjati na vlastiti vid i sposobnosti.

Međutim, i ovu ljudsku komponentu može se zamijeniti – računalnim vidom. Na tome su radili stručnjaci Tehničkog sveučilišta u Münchenu i razvili sustav koji je u stanju potpuno autonomno prizemljiti maleni zrakoplov. Potpuno autonomno u ovom bi slučaju značilo i bez utjecaja pilota, ali i bez korištenja signala s tla, već isključivo putem vlastite tehnologije ugrađene u letjelicu.

Krajem svibnja ove godine sustav C2Land iskušan je u stvarnim uvjetima, kada je uspio obaviti uspješno slijetanje malenog zrakoplova Diamond DA42 u zračnu luku Wiener Neustadt East. Po prilazu pisti, za koje se koristi GPS, sustav kamera snima njezinu lokaciju, prepoznaje mjesto slijetanja i potom uz pomoć autopilota izvodi meko slijetanje precizno na sredinu piste, što ne bi bilo moguće izvesti samo korištenjem GPS navigacije.

Osim obične kamere ovaj sustav koristi i infracrvenu kameru koja se aktivira u uvjetima slabije vidljivosti. Sustav računalnog vida koji prepoznaje pistu, kao i fly-by-wire sustav za prenošenje komandi razvijeni su u potpunosti na ovom sveučilištu.