Test

Testirali smo performanse različitih grafičkih kartica u igri Horizon Zero Dawn

Denis Arunović srijeda, 2. rujna 2020. u 06:00

Igra Horizon Zero Dawn polučila je golem uspjeh na Playstation platformi, a nedavno smo je dobili priliku zaigrati i na PC-ju. Istražili smo kako se ovaj atraktivni naslov ponaša u kombinaciji s grafičkim karticama srednje i više klase

Horizon Zero Dawn originalno je stigao na Playstation 4 prije tri godine. Iza igre stoji poznati studio Guerrilla Games, poznat po legendarnom serijalu Kill Zone Zone, futurističkim FPS-ovima koji su bili i ostali Playstation ekskluziva. Horizon Zero Dawn zapravo je prva igra ovog studija koja je dostupna na PC platformi. Valja napomenuti da se inačica s PC-ja zapravo zove Horizon Zero Dawn Complete Edition, a što znači da su u igru spakirani svi bonus dodaci u obliku predmeta kao i ekspanzija pod imenom The Frozen Wilds.

Guerilla Games za svoje igre koristi vlastiti 3D engine, a u najmodernija inačica nosi ime Decima. Na ovom engineu zasnovan je Killzone Shadowfall, a nakon toga je iskorišten i za Horizon Zero Dawn. Zanimljivo je da isti engine koristi još jedna igra lansirana ove godine – Death Stranding Kojima Studiosa. Decima se na PC-ju oslanja isključivo na DirectX 12 API što je bilo i za očekivati.

Horizon Zero Dawn je u originalnoj inačici bio jako hvaljen na račun impresivnog grafičkog prikaza otvorenog svijeta, flore, faune i golemih robota koje u ulozi protagonistice igre lovimo. PC inačica na svu sreću izgleda jednako impresivno budući da su za potrebe PC porta dodane kompleksnije opcije prikaza te detaljnije teksture.

Točnije, ako u izborniku za podešavanje detalja "Graphics" pogledamo što se nudi, na izbor imamo četiri profila s kombinacijama postavki – Favor Performance kao najmanje zahtjevan i najmanje grafički intenzivan, Original – jednak onom koji nudi inačica na Playstationu, Favor Quality i Ultimate Quality. Drugim riječima, PC igra nudi još dvije dodatne razine postavki u odnosu na inačicu s Playstationa. Ta posljednja razina kvalitete prikaza iznimno je hardverski zahtjevna – toliko da smo s najjačim karticama koje su nam bile na raspolaganju (RTX 2070 Super i RX 5700 XT)  jedva probijali granicu od 60 sličica po sekundi pri razlučivosti 1440p.

Sâm razvojni studio za igru kao minimum preporuča četverojezgreni procesor, 8 GB radne memorije i grafičku karticu s 3 GB video memorije (GeForce GTX 780 ili Radeon R9 290). Kao optimalan hardver preporuka je opet četverojezgreni procesor, no novije generacije, 16 GB radne memorije i grafička kartica s 6 ili 8 GB memorije (GeForce GTX 1060 ili Radeon RX 580).

Što se tiče optimizacija za PC, implementirana su kontrola pomoću miša i tipkovnice, podrška za različite razlučivosti uključujući one ultra-široke, promjenjiv FOV odnosno kut gledanja, opcija kontrole V-Synca, mogućnost fiksiranja FPS-a na račun dinamičkog skaliranja razlučivost tijekom igranja, mogućnost otključavanja FPS-a i zaključavanja razlučivosti, podešavanje interne razlučivost renderiranja enginea od 50 do 100% (više performanse na račun niže razlučivosti 3D sadržaja, no UI ostaje u višoj razlučivosti ekrana) te izvođenje igre u prozoru, full-screenu ili borderless full-screenu. U slučaju da na raspolaganju imate HDR monitor ili TV, engine igre rado će iskoristiti njihove mogućnosti.

Igra ima ugrađeni foto-mod koji radi na svim grafičkim karticama
Igra ima ugrađeni foto-mod koji radi na svim grafičkim karticama

Horizon Zero Dawn na PC-ju također nudi dvije dodatne điđe – integrirani benchmark s kojim je lako izmjeriti performanse vaše konfiguracije te foto-mod s kojim je moguće snimati znatno efektnije screenshotove iz igre zahvaljujući mogućnosti kontrole kamere i isključivanja korisničkog sučelja.

Po pitanju zauzeća video-memorije, HZD je vrlo komotan. Naime, Decima engine će se uredno proširiti po kompletnoj dostupnoj memoriji nezavisno o korištenoj razlučivosti. Primjerice, na 8-gigabajtnoj RTX-ici 2070 Super igra je na Ultimate profilu pri razlučivosti 4K trošila 7.742 MB, pri 1.440p 7.374 MB, a pri 1.080p 7.345 MB. Skaliranje performansi na račun kvalitete prikaza je najviše izraženo pri prelasku s profila Favor Quality na Original, a najmanje se dobije s prelaskom s Original na Favor Performance. 

Testiranje je izvedeno na konfiguraciji s procesorom Ryzen 9 3950X i 16 GB G.SKILL-ove memorije DDR4 3600. Korišteni su posljednji dostupni driveri za sve kartice, što uključuje i optimizacije za testirani naslov. Kao što možemo vidjeti u grafikonima, igra je prilično zahtjevna, pogotovo ako je želimo zaigrati pri razlučivosti 4K. U tom slučaju je čak s vrlo solidnim karticama potrebno dosta smanjivati kvalitetu prikaza da bi prešli brojku od 60 fps. 

Pri nižim razlučivostima nove AMD-ove kartice temeljene na RDNA Navi arhitekturi nude bolje performanse s obzirom na svoju cijenu, ali i apsolutno u odnosu na usporedive Nvidijine modele. Pri 4K razlika se značajno smanjuje odnosno nestaje. Na začelju je očekivano najjeftinija kartica - Radeon RX 580 temeljen na arhitekturi GCN. No, zanimljivo je da Vega 64 ima performanse na razini RTX-a 2060 dočim u drugim je u drugim igrama tu negdje s običnom verzijom RX-a 5700 (dakle bez XT). 

Prilikom prvog pokretanja igri će trebati neko vrijeme za optimizaciju enginea za vaš hardver
Prilikom prvog pokretanja igri će trebati neko vrijeme za optimizaciju enginea za vaš hardver

Horizon Zero Dawn nije baš najbolje odrađena PC konverzija u pogledu performansi, što nam govore ne samo rezultati ovog našeg testa već i komentari na Steamu gdje je ova igra dostupna i od kud smo je i mi zaigrali. Zapravo je dosta zanimljivo da optimizacija za AMD-ovu Vegu nije odrađena kako treba budući da je upravo AMD ovu igru nedavno poklanjao kupcima svojih procesora. Mi smo igru isprobali u verziji 1.02 (poslije dvije zakrpe), a trenutno je aktualna verzija 1.03 za koju sâm Guerrilla Games tvrdi da još uvijek pati od problema s "curenjem memorije" prilikom inicijalne optimizacije igre, problema s uključivanjem anizotropnog filtriranja i HDR-a te problema s niskim performansama na određenim kombinacijama hardvera (tu se valjda misli i na GCN grafičke kartice).