Od sljedeće godine prosječni će korisnik više vremena provoditi na Internetu nego uz TV

Istraživačka agencija Zenith predviđa kako će 2019. godine po prvi puta prosječni čovjek u svijetu više vremena provoditi online nego gledajući televiziju

Sandro Vrbanus nedjelja, 10. lipnja 2018. u 07:30

Istraživačka agencija Zenith prošle je godine prema dotadašnjim podacima procijenila kako će najmanje do 2019. godine televizija kao medij i dalje biti globalno popularnija od Interneta, odnosno da će prosječni korisnik i dalje više vremena provoditi gledajući TV nego surfajući webom. Međutim, porast vremena koje se provodi online u posljednjih godinu dana ponešto je ubrzao pa su iz Zenitha sada revidirali svoje prognoze.

Prema najnovijoj projekciji već 2019. godine prosječni će stanovnik razvijenog svijeta više vremena provoditi online nego uz televizor. Trenutačno je odnos ovih dvaju medija takav da se u prosjeku uz TV dnevno provede 172,7 minuta, a uz Internet 159,7 minuta. Sljedeće bi godine, nastavi li se linearni porast korištenja Interneta i isto kontinuirani, ali nešto sporiji, pad gledanja televizije, korisnici trebali online provoditi 170,6 minuta na dan, dok će TV pasti na 170,3 minuta.

Broj minuta prosječno u svijetu provedenih uz TV i Internet.   Izvor: Zenith/ReCode
Broj minuta prosječno u svijetu provedenih uz TV i Internet. Izvor: Zenith/ReCode

Porast vremena koje se provodi u gledanju videa, druženju na društvenim mrežama ili u online kupovini dolazi posljednjih godina primarno od sve veće prisutnosti i dostupnosti mobilnog Interneta u cijelom svijetu. Ukupno su sada ljudi raznim medijima izloženi oko 479 minuta na dan. To uključuje, osim TV-a i Interneta, gledanje filmova u kinu, slušanje radija, te čitanje novina i časopisa u fizičkom obliku. Na mobitelima se provede oko jedne četvrtine tog vremena, a očekuje se kako će nagodinu taj udio i premašiti 25%.