Vozili smo

Među prvima u svijetu vozili smo Greyp G6 i pritom se dobro zabavili

Sandro Vrbanus nedjelja, 17. ožujka 2019. u 07:00

Novi bicikl Mate Rimca opremljen eSIM tehnologijom i mnogim drugim modernim čudima imali smo prilike isprobati ovog vikenda na Braču, uz odabrano društvo iz cijelog svijeta

U petak je bio predstavljen, a već u subotu prijepodne imali smo prilike sjesti na njega – novi električni bicikl Greyp G6, nakon službene premijere u zagrebačkoj "džamiji" uživo su imali prilike isprobati odabrani novinari, youtuberi, influenceri i biciklisti iz cijelog svijeta. Bug je bio jedan od tek tri hrvatska, te jedini tehnološki medij iz regije na ovom događanju. Odletjeli smo na Brač sa spomenutom ekipom, i već kraj piste tamošnje zračne luke, odmah po slijetanju, dočekalo nas je 70-ak novih Greypova, "ispod čekića", napunjenih i spremnih za vožnju.

Ekipa iz Greypa potrudila se i svakome od testnih vozača pripremila bicikl po njegovim fizičkim karakteristikama (Greyp G6 naime, dolazi u S, M i L veličini), te prema razini vičnosti bicikliranju (neki od modela G6.1, G6.2, ili G6.3). I nakon toga u grupama smo krenuli savladavati makadame, kozje staze, dalmatinski krš i ostale prepreke koje prelijepi krajolik Brača nudi – cijelo vrijeme praćeni od strane Greypovih profića, ali i mobilne aplikacije koja bilježi baš sve što se s biciklom i vozačem događa. I, dakako, sve to šalje u oblak putem eSIM tehnologije Hrvatskog Telekoma.

Savladavanje teških terena biciklom nije jednostavna stvar, posvjedočit će svatko tko je probao, no uz Greyp G6 čini se kao dječja igra. Nama, većinom amaterima kad je riječ o ovom sportu, baterija G6-ice davala je "poguranac" baš kada je bilo potrebno, odnosno kada senzori osjete da vozač treba pomoć. Široke off-road gume činile su vožnju sigurnom čak i po velikom kamenju, dok su amortizeri velikog hoda upijali sve neravnine. Primijetio je netko iz naše grupe – u usporedbi s običnim MTB-om vožnja ovime je kao u S Klasi Mercedesa.

Spomenimo da je na varijantama G6.1 i G6.2 asistencija motora dostupna, zbog regualtornih zahtjeva, do brzine od 25 km/h, dok G6.3 strujom (i jačim motorom) pomaže i do 45 km/h.

Greyp se, pored biciklističkih karakteristika, više diči svojom "pameću". U njemu su senzori pokreta, žiroskopi i akcelerometri, vozač nosi senzor otkucaja srca, sprijeda i straga su smještene širokokutne 1080p sportske kamere, a kontrola funkcija intuitivna je i nadohvat lijevog palca. Spomenimo i sasvim fora opciju podešavanja visine sjedala "u letu", pritiskom na tipku na upravljaču.

Kao kontrolna ploča može poslužiti ugrađeni zaslon, koji prikazuje osnovne informacije, no za uključivanje kamera, praćenje fitness podataka ili GPS navigaciju potrebno je priključiti mobitel i upariti ga s biciklom. U Greypu dolazi ugrađen eSIM s besplatnom vezom na Internet u 104 zemlje svijeta, tako da se mobitel u ovom slučaju koristi tek kao vanjski ekran. No, tu valja biti oprezan jer mnogo opcija koje se nude mogu lako odvući pažnju s ceste…

Greypovci obećavaju kako će aplikaciju nadograđivati, kao i uključivati nove mogućnosti gamifikacije – pa će tako biti moguće natjecati se s drugim vlasnicima G6 u tome tko je najviše ili najbrže vozio, čije je srce više puta otkucalo, tko je najdalje skočio i slično, a sve to uz live streaming videa izravno s kamere na biciklu putem 4G LTE mreže.

Greypom G6 (6.1, da budemo precizni) prošli smo nešto preko 35 kilometara, od bračke zračne luke popeli se na Vidovu goru, spustili se do Bola i sve to uz ne pretjerano mnogo umora. Pedalirati se mora kako bi se kretali, no sustav olakšava vožnju i, ovisno od odabrane jedne od pet razina, uključuje motor i dodaje mu gas prema potrebi. Ova tura nas je "koštala" manje od pola kapaciteta baterije – pa je i to svakako za pohvalu. A još kad znamo da se baterija lako skine s okvira i može je se puniti u kući, ili pak zamijeniti novom, punijom – iskustvo vožnje postaje još lagodnije i bezbrižnije.

Kamen, Greyp i maslina...
Kamen, Greyp i maslina...

Čini nam se kako bi svaki noob u bicikliranju uz Greyp G6 mogao krenuti na stazu barem triput težu nego s običnim biciklom, i pritom se dobro zabaviti, snimiti poneki akcijski video i podijeliti ga na Instagramu (što su mnogi ovog vikenda i činili).

Detaljniju recenziju novog Greypa moći ćete pročitati u travanjskom broju Buga. Do tada, uživajte u fotografijama.