Tesla i Porsche "zaratili" oko performansi električnih automobila

Prilikom predstavljanja Taycana Porsche je izazvao, a Musk je odmah prihvatio izazov – uskoro ćemo, dakle, znati koji je najbolji široko dostupni električni automobil na svijetu

Sandro Vrbanus petak, 6. rujna 2019. u 12:17

Poznato je da se u Tesli vole pohvaliti snagom, ubrzanjem i dosegom svojih automobila, te da ova kompanija ima prilično vjernu sljedbu koja oduševljeno prati svaki njihov korak u razvoju električnih vozila. Očekivano je, u takvom okruženju, s negativnim reakcijama dočekana prezentacija prvog potpuno električnog Porschea, Taycana, koja je obavljena ovog tjedna. Prilikom predstavljanja ovog automobila otkrivene su i njegove performanse, koje su Tesla-entuzijasti odmah usporedili s njihovim "zlatnim standardom", Modelom S.

Evo kako otprilike izgleda usporedba najjačih inačica ovih automobila:

  Tesla Model S Porsche Turbo S
Cijena 105.990 USD 185.000 USD
Autonomija 555 km 450 km
Ubrzanje 0-100 km/h 2,4 s 2,8 s
Najviša brzina 262 km/h 259 km/h
Brzo punjenje za 320 km 17,4 min 18 min
Nürburgring vrijeme ??? 7:42 min

Kada se ovako gleda, jasno je kako Model S kupcima nudi bolji odnos uloženog i dobivenog, barem kada je riječ o sirovim brojkama. Jedino što im za sada nedostaje je krug po Nürburgringu kojim bi dokazali kako Model S funkcionira na 20,6 kilometara dugoj trkaćoj stazi. Iako to nije kriterij za kupnju luksuzne limuzine, automobilskim entuzijastima on mnogo znači.

Porsche je tijekom predstavljana Taycana govorio, osim o postignutom rekordnom vremenu, i o ubrzanjima koje njihov pogonski sustav može izvesti "mnogo puta uzastopno" bez gubitka performansi, očito aludirajući na to da bi se Tesle u tom slučaju pregrijavale.

Musk "zagrizao"

Na Porscheove najave ubrzo se osvrnuo i Elon Musk, prvo navodeći kako "turbo ne znači ono što vi mislite da znači", a potom, prošle noći, ovom Twitter najavom:

Ostvari li se njegov tvit, Teslin Model S naći će se sljedećega tjedna na kultnoj stazi Nürburgring-Nordschleife gdje će imati, čini se, samo jedan zadatak – skinuti Taycana s trona najbržeg sportskog električnog automobila s četverim vratima.

U videu ispod teksta možete vidjeti kako je izgledao Taycanov rekordni krug, a čim po istoj stazi mjereno vrijeme ostvari i Model S, izvijestit ćemo vas.