Telefonske linije HT-a bile su u prekidu tijekom dana, a sada je stiglo i službeno objašnjenje...

Hrvatski Telekom imao je tijekom poslijepodneva većih problema s uspostavljanjem poziva u fiksnoj i mobilnoj mreži. Stručnjaci rade na otklanjanju kvara

Sandro Vrbanus utorak, 29. rujna 2020. u 17:25

Danas prijepodne pojavile su se velike poteškoće u uspostavljanju poziva na fiksnoj i mobilnoj mreži Hrvatskog Telekoma. Brojni su korisnici javljali o problemima, a posljedično su bili onemogućeni i pozivi prema hitnim službama.

Obratili smo se HT-u za pojašnjenje, a oni su nam bili tek kratko dojavili kako je riječ o sistemskoj grešci. "Identificiran je problem u funkcioniranju čvorova koji usmjeravaju signalne poruke zadužene za uspostavu poziva. Iako su čvorovi georedundantni upadaju u preopterećenje što se ne bi smjelo događati. Dobavljač s našim timom radi na otklanjanju greške", poručeno je tijekom poslijepodneva.

Oporavak započeo, omogućeni pozivi hitnim službama

Nakon toga dobili smo i nadopunu: "Tehnički kvar koji je prouzročio problem u uspostavi fiksne i mobilne govorne usluge uočen je u 10:15 sati i trajao do 16:15 sati. Uzrok kvara je neregularno ponašanje sustava za prijenos signalizacijskih poruka za uspostavu govornih poziva uslijed softverske greške. Zbog kompleksnosti sustava i specifičnosti kvara, koji se po prvi puta manifestirao u ovom obliku, otklon kvara trajao je 6 sati, a u njegovo rješavanje bili su uključeni stručnjaci Hrvatskog Telekoma, Deutsche Telekoma te glavnih dobavljača sustava: Nokia, F5 i Metaswitch.

Nakon otklona kvara počeo je proces normalizacije usluga, a prioritet je stavljen na hitne službe koje sada funkcioniraju bez poteškoća, potom poslovne korisnike, a nakon toga slijede privatni korisnici. Potpuna normalizacija telekomunikacijskog prometa očekuje se uskoro."

Iz Hrvatskog Telekoma usput su se ispričali svim korisnicima radi poteškoća i neugodnosti koje su imali.