Toyotina tehnologija gorivnih članaka za čišći i tiši brodski prijevoz

Toyotin modul gorivnih članaka već je uspješno ispitan na preko 7.000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika, a po novome se ugrađuje i u električne jahte kao produživač dosega

Sandro Vrbanus srijeda, 21. listopada 2020. u 06:00

Toyotina je objavla kako pomorske pogonske sustave temeljene na vodikovim gorivnim člancima od sada ugrađuje i na manje jahte na kojima će provoditi ispitivanje tehnologije i koje će koristi kao demonstraciju mogućnosti ovakvog pogona.

Njihovo modularno pomorsko pogonsko rješenje koristi vodik kao gorivo, a razvijeno na temelju Toyotine tehnologije gorivnih članaka iz automobila Mirai. Uspješno je ispitano u stvarnim uvjetima otvorenog mora na brodu Energy Observer na preko 7.000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika. Hibridna tehnologija električne energije dobivene iz vodika u ovom primjeru čini mogućom tihu pomorsku i riječnu plovidbu, bez ispuštanja CO2 i drugih štetnih čestica.

Vodik kao produživač dosega baterija

Prošli tjedan je Energy Observer Developments predstavio pogon REXH2 na brodu HYNOVA 40, 12-metarskoj jahti proizvođača HYNOVA Yachts, koji se može koristiti kao brod za dnevne izlete ili kao pratnja superjahtama. HYNOVA 40 je u svojoj osnovi baterijski električni brod, dopunjen produživačem dosega na vodik uz Toyotin gorivni članak snage do 60 kW u svojem središtu.

Vodikov pogon za veću autonomiju električnog broda
Vodikov pogon za veću autonomiju električnog broda

Ovo je prvi brod za razonodu opremljen tehnologijom gorivnih članaka koji uvodi hibridnu tehnologiju električne energije dobivene iz vodika u širu pomorsku primjenu. Ima kapacitet za prijevoz 12 putnika.

Toyota i inače integrira svoju tehnologiju vodikovih gorivnih članaka u razna prijevozna sredstva, kao što su autobusi, kamioni i čamci. Pored proizvodnje modula gorivnih članaka, Odjel poslovanja s gorivnim člancima u Toyoti pruža i tehničku podršku radi osiguravanja optimalnog korištenja njihovih pogonskih modula.

"Tragom ugradnje našeg modula gorivnih članaka u brod Energy Observer, dodatno smo ga podesili kako bi se mogao spojiti na Hydrogen Range Extender (produživač dosega na vodik) EODev-a. Zajedno s ekipom iz EODev, pokazali smo da su tehnologije nulte emisije i nulte buke za razne oblike mobilnosti i vrste pogona moguće već danas. Omogućavanje raznih oblika primjene je odlična prilika za izbacivanje ugljika iz korištene energije već danas i doprinos razvoju društva vodika", kaže Thiebault Paquet, Direktor Odjela za poslovanje s gorivnim člancima u Toyota Motor Europe.