Amazon ponudio vlastima SAD-a distribuciju cjepiva

Stručnjaci u području brze kapilarne distribucije mogli bi svoju ekspertizu iskoristiti i za brzu distribuciju stotina milijuna doza cjepiva za COVID-19, koje će Amerikancima biti dostupno u narednim mjesecima

Sandro Vrbanus srijeda, 17. veljače 2021. u 16:15

Novi američki predsjednik Joe Biden još je prije svoje inauguracije bio obećao kako će njegova vlada imati cilj u prvih 100 dana cjepivima protiv koronavirusa cijepiti 100 milijuna građana. Nedavno je osigurano dodatnih 200 milijuna doza cjepiva, a cijepljenje za sada ide prema planu. No, osim nabavke cjepiva sljedeći najveći logistički izazov predstavlja njegova distribucija od proizvođača do mjesta na kojima se ono primjenjuje.

Još prije nego je Bidenov plan zaživio Amazon se ponudio kao partner u distribuciji, a sada nova američka administracija s njima već pregovara o mogućoj suradnji. Naime, Amazon ima velik i organiziran logistički sustav koji svakodnevno dostavlja pakete u sve dijelove SAD-a, pa bi svoje iskustvo i ekspertizu mogao primijeniti i na distribuciju cjepiva. Amazon ima daleko veće distribucijske kapacitete od američkih agencija, pogotovo FEMA-e, agencije koja je specijalizirana za upravljanje u hitnim situacijama.

Pomirba "big techa" i vlasti

Glasnogovornik Bijele kuće potvrdio je da se s Amazonom o tome ozbiljno razgovara, no u planu je suradnja i s drugim kompanijama koje imaju iskustva u logistici.

Osim Amazona, i neki su drugi već ponudili svoju pomoć vlastima. Tako Politico piše da je Airbnb ponudio korištenje većeg broja svojih nekretnina diljem zemlje, koje se inače nude za najam, za pretvaranje u skladišta cjepiva. Google se u projekt masovnog cijepljenja spreman uključiti donacijom besplatnog oglasnog prostora javnozdravstvenim ustanovama SAD-a. Facebook će svoj dio odraditi suzbijanjem dezinformacija o cjepivima, dok će Uber ponuditi besplatne vožnje onima koji idu na cijepljenje.

Zanimljivo, suradnja na distribuciji cjepiva mogla bi "pomiriti" Bidenovu administraciju s tehnološkim kompanijama. One nisu bile njegov favorit do sada, pa je u kampanji govorio protiv prevelikog i presnažnog utjecaja pojedinih korporacija, zazivao da plate svoj pravedni dio poreza te obećao boriti se protiv monopola kakvi postoje u tehnološkom svijetu.