Mobilne igre po prihodima će ove godine premašiti sve druge oblike igara zajedno

Ove će godine u svijetu na mobilne igre biti potrošeno preko 120 milijardi dolara, dok će igranje na računalima i konzolama zajedno zabilježiti potrošnju nešto manju od toga

Sandro Vrbanus srijeda, 16. lipnja 2021. u 13:33

Ova će godina biti vrlo značajna za industriju mobilnih igara, predviđa analitičarska kuća App Annie. Prema njihovim podacima već prvo tromjesečje ove godine obilježio je velik rast prihoda u ovom sektoru, pa su oni sada za čak 40% veći nego u zadnjem "predpandemijskom" tromjesečju s kraja 2019. godine. Broj preuzimanja igara u istom je razdoblju porastao za 30% i sada iznosi preko milijardu preuzetih mobilnih igara – svakog tjedna.

Zanimljivo je da podaci pokazuju kako je proglašenje pandemije u ožujku prošle godine bilo "okidač" za početak strelovitog rasta gaming sektora.

Prijelomna godina

Kad je riječ o konkretnim brojevima, u prva tri mjeseca ove godine potrošači su na mobilne igre u prosjeku trošili 1,7 milijardi američkih dolara tjedno. Nastavi li se ovaj trend do kraja godine, tada će 2021. godina biti završena s preko 120 milijardi američkih dolara utrošenih na mobilno igranje.

AppAnnie: rast mobilnih igara u odnosu na ostale
AppAnnie: rast mobilnih igara u odnosu na ostale

Procjene govore da će ukupna industrija igara ove godine biti velika oko 204 milijarde dolara, pa to navodi na zaključak da će ova godina biti povijesna. U njoj bi, prvi puta, mobilne igre trebale svojim autorima donijeti više prihoda nego sve ostale grane gaming industrije (PC, Mac, konzole i ručne konzole) zajedno.

Igrači orijentirani na mobilne platforme ove će godine najviše potrošiti na igre kao što su ROBLOX, Genshin Impact, Coin Master i Pokemon GO, kažu analitičari tvrtke App Annie. No, predviđaju i da će produženi boravak kod kuće utjecati i na porast popularnosti međuplatformskih igara, a ne isključivo mobilnih naslova. To znači i da će igre koje se mogu igrati i na mobitelima i na konzolama vrlo vjerojatno i dalje nastaviti snažno rasti.

Zanimljivo, u proteklih dana nešto je poboljšan i sentiment igrača prema oglasima unutar igara, pa im oni sada više nisu toliko iritantni kao prije, ali samo ako je riječ o nenametljivim oblicima oglasa.