Propao GearBest

Nakon AliExpressa vjerojatno najpopularniji kineski web-shop s ponudom „od igle do konca“ prestao je s radom. Rezultat je to dulje nelikvidnosti samog servisa i matične tvrtke Globalgrow Ecommerce

Drago Galić četvrtak, 16. rujna 2021. u 17:30

Ako ste ovih dana pokušali otići na GearBest, dočekala vas je poruka „Invalid URL“ – stranica više nema kao ni domene. Posljedica je to višemjesečne borbe s nelikvidnošću samog servisa i matične tvrtke Globalgrow Ecommerce koja je najavljena još u lipnju.

Globalgrow Ecommerce posluje još od 2007. i vrijednost tvrtke s preko 3.000 zaposlenih iznosila je preko 3 milijarde dolara u 2019. Pored GearBesta u svom vlasništvu su imali još manje online dućane poput Zafula, Sheina i Patoxuna koji je prodan u ožujku ove godine kako bi se namirio dio dugova prema dobavljačima, odnosno komintentima.

Već dulje od godine se na iznimno nisku kvalitetu usluge žale i kupci i prodavači koji su koristili GearBest za svoj izlazak na tržište, pa dok su kupci čekali mjesecima na isporuke; na pritužbe im se u pravilu nije odgovaralo, ili se odgovaralo rijetko ili s velikim kašnjenjem, trgovci su se žalili na višemjesečna kašnjenja isplata k tome i često umanjenih za period kada su navodno izvršene.

Iako je još u lipnju GearBest pregovarao bankama u Šenženu radi nove tranše kreditiranja, to se očito nije dogodilo.

Što će biti s narudžbama koje su plaćene, a još nisu stigle, nije posve jasno, odnosno vjerojatno će zavisiti od slučaja do slučaja, a oštećeni teško da će biti u prilici biti namireni za svoje troškove, kako se sada čini.