Prezentacija električnih autobusa MAN u Hrvatskoj

Predstavljeni su autobusi u solo i zglobnoj verziji koji svojim voznim, tehničkim i putnim karakteristikama nude domaćim gradskim prijevoznicima tehnološka rješenja s ekološkim predznakom

Bug.hr utorak, 24. svibnja 2022. u 22:13

Poslovna Grupa Auto Hrvatska, glavni uvoznik MAN gospodarskih vozila za Hrvatsku, preznetirala je ovih dana električne gradske autobuse, koje će ponuditi domaćem tržištu, odnosno gradskim prijevoznicima.

Kako navode iz tvrtke, radi se o gradskom autobusu na električni pogon, prijevoznom sredstvu koje će svojim karakteristikama i voznim kvalitetama na domaće prometnice donijeti neophodne ekološke promjene. Riječ je o električnom autobusu MAN Lion‘s City E (solo verzija 12E i zglobni model 18E) čija je proizvodnja započela 2020. godine i koji je od samog početka učinio elektromobilnost atraktivnom, kako za prijevozničke tvrtke tako i za putnike.

Radi se o potpuno električnom putničkom autobusu koji sa svojim instaliranim kapacitetom baterija cijelog radnog vijeka osigurava domet s jednim punjenjem u rasponu od 200 km – pa do 270 km, čak i pod punim opterećenjem s punim kapacitetom putnika. Riječ je o jednom od tehnološki najnaprednijih gospodarskih vozila koje nudi jako puno prednosti poput brzog punjenje u garaži, optimiziranog interijera, mogućnosti nadogradnje baterija i pouzdanog centralnog motora kojeg je lako održavati.

MAN Lion’s City E prema dosadašnjim pokazateljima integriranja u vozne flote gradova diljem svijeta prezentirao je maksimalnu fleksibilnost tijekom rada, ekonomičnu i udobnu mobilnost, jednostavno integriranje u postojeće flote vozila uz jednostavno primjenjiv koncept punjenja u garaži. MAN Lion’s City E raspolaže litij-ionskim baterijama (NMC), koje se koriste u MAN-ovim autobusima, a nude optimizaciju troškova i pouzdanost u vožnji, uz kapacitet od 480 kWh.

Baterija koristi dvije strategije korištenja (Reliable Range i Maximum Range) koje nude fleksibilnost. U vožnji, prilikom rada po principu „Pouzdanog dosega“ testiranja su rezultirala dosegom do 270 km. Strategija korištenja baterije po sistemu „Maksimalnog dosega“ osigurala su još duži dnevni doseg, a isti je ovisio o temperaturnim, voznim i opterećujućim faktorima poput popunjenosti i u idealnim uvjetima je ostvarivan doseg i do 350 km.

Kod pogona se MAN pouzdaje u centralni elektromotor na stražnjoj osovini kod solo modela, odnosno u dva centralna motora na drugoj i trećoj osovini kod zglobnog autobusa. Na taj način je značajno poboljšana pristupačnost motoru, a izvedba je manje kompleksna od motora na glavčinama, što donosi prednost prilikom održavanja i niže ukupne troškove za korisnike vozila. Uz pomoć dvije pogonske osovine kod zglobnog autobusa MAN Lion’s City 18 E povećavaju se stabilnost u vožnji i sigurnost, te se ostvaruje maksimalna regeneracija energije prilikom kočenja.