Panasonic planira proizvoditi automobilske baterije bez kobalta

Uslijed porasta cijene kobalta iz Panasonica su najavili kako im ovaj metal uskoro više neće biti nužan za proizvodnju baterija za električna vozila

Sandro Vrbanus četvrtak, 31. svibnja 2018. u 07:00

Litij-ionske baterije na kojima se zasniva gotovo cijela industrija električnih vozila (osim onih napajanih vodikovim gorivim ćelijama), problematične su s proizvodne strane – i to ne toliko zbog litija po kojem su nazvane, već zbog drugog ključnog metala, kobalta. O njemu se već dugo zna da se do njega dolazi ne uvijek na sasvim etične načine, pa se mnogi svjetski inženjerski i znanstvenički umovi bave time da ga izbace iz proizvodnog procesa.

U Panasonicu, čije baterije su primjerice ugrađene u Teslina vozila, već duže vremena rade na tome da smanje količinu kobalta potrebnoga za proizvodnju, te su to već uspjeli učiniti "u značajnoj mjeri", izjavio je Kenji Tamura, šef proizvodnje baterija u ovoj japanskoj kompaniji.

Dodatni problem u nabavi kobalta čini i činjenica da mu je cijena vrlo nestabilna, te da se kroz posljednjih nekoliko godina značajno povećala, pa je Tamura najavio i kako u Panasonicu već rade na tome da udio ovog metala u proizvodnji baterija padne na – nulu.

Razvoj baterija bez kobalta već je započeo. Iz Tesle smo nedavno doznali kako su u baterijama u njihovom Modelu 3, koje razvijaju i proizvode zajedno s Panasonicom u svojoj tvornici Gigafactory u Nevadi, udjeli kobalta značajno smanjeni, a energetska gustoća dodatno povećana.

Kako i čime Japanci misle zamijeniti kobalt u litij-ionskim baterijama i tako potpuno eliminirati potrebu za njime, za sada nisu pojasnili.