Škole bez mobitela: bolja koncentracija, manje stresa i više sigurnosti

Broj incidenata povezanih s korištenjem mobitela pao je za čak 72 %, uključujući slučajeve cyberbullyinga i raspačavanja neprimjerenog sadržaja

Mladen Smrekar utorak, 9. rujna 2025. u 21:22
Zabrana mobitela ojačala je društvene veze učenika; više se razgovara licem u lice, bolje komunicira i više razmišlja o vršnjacima 📷 Perplexity Pro
Zabrana mobitela ojačala je društvene veze učenika; više se razgovara licem u lice, bolje komunicira i više razmišlja o vršnjacima Perplexity Pro

Zabrana korištenja mobilnih telefona u školama Južne Australije od lipnja 2023. pozitivno je utjecala na razvoj i sigurnost učenika; tvrde istraživači tamošnjeg Sveučilišta Flinders. Škole bez mobitela nude "digitalni odmor“ koji potiče mentalno zdravlje i kvalitetnije učenje, pokazuju rezultati anketa između 1500 učenika iz pet škola, objavljeni u dva istraživanja, u časopisu Computers in Human Behavior.

Stajališta učenika o korištenju telefona i zabranama mobitela u školama obrađena su u istraživanju objavljenom u časopisu Computers in Human Behavior 📷 Bar, Radunz, Galanis, Quinney, Wade, King
Stajališta učenika o korištenju telefona i zabranama mobitela u školama obrađena su u istraživanju objavljenom u časopisu Computers in Human Behavior Bar, Radunz, Galanis, Quinney, Wade, King

Zabrana mobitela ojačala je društvene veze; više se razgovara licem u lice, bolje komunicira i više razmišlja o vršnjacima. Nastava je postala fokusiranija uz manje ometanja, a učenici se u školi bez mobitela osjećaju sigurnije. Broj incidenata povezanih s korištenjem mobitela pao je za čak 72 %, uključujući slučajeve cyberbullyinga i raspačavanja neprimjerenog sadržaja.

Mentalno zdravlje i dobrobit

Učenici su manje psihički uznemireni, a prorijedili su se i slučajevi depresije i tjeskobe. Pozitivni učinci primjećeni su osobito kod onih sklonih problematičnoj uporabi telefona, strahovima od propuštanja i uspoređivanju na društvenim mrežama.

Istraživači naglašavaju da zabrane nisu koriste akose pritom zanemaruju digitalna pismenost i programi mentalnog zdravlja jer, kažu, mobiteli za neke učenike imaju važnu emotivnu funkciju. No, većina učenika podržava potpunu zabranu i tvrdi da se u društveno bogatijoj atmosferi u školi osjećaju sretniji i sigurniji.