Teslini patenti za automobilske baterije koje teže gore

U Tesli su prijavili dva patenta koji bi trebali omogućiti električnim automobilima da u slučaju nezgode ili oštećenja baterija ne izgore u cijelosti

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 6. kolovoza 2018. u 06:00

Požari električnih automobila koje je teško ugasiti često se pojavljuju kao jedan od razloga protiv kupnje vozila na baterijski pogon. Iako slučajevi nisu česti, do sada su izazivali mnogo medijske pozornosti, pa proizvođači traže načine kako u slučaju oštećenja baterijskog seta minimalizirati nastalu štetu.

U Tesli, jednom od vodećih proizvođača električnih automobila i pripadajućih baterija, nedavno su osmislili dvije tehnologije koje bi trebale usporavati gorenje baterijskih članaka. Prvi patent prikazuje sustav kućišta za baterije u Teslinim automobilima koji bi između pojedinih baterijskih ćelija imao "slabe točke". Na tim bi mjestima, u slučaju da se jedna baterijska ćelija iz bilo kojeg razloga zapali, kućište bilo probijeno, te bi brzo ispustilo plinove generirane izgaranjem litij-ionskog članka. Samim time smanjio bi se pritisak na susjedne ćelije i umanjila vjerojatnost lančane reakcije.

Drugi patent opisuje način ubrizgavanja tekućine koja bi imala zadaću regulirati temperaturu baterijskog seta u slučaju požara. Kada bi kroz ranije spomenuti mehanizam plinovi iz baterijskog kućišta izašli, u prostor između pojedinih članaka baterija bila bi ubačena tekućina kojom bi se smanjila temperatura zapaljenog baterijskog seta, stoji u opisu patenta.