AMD zasad ne planira hardverski podržati raytracing

David Wang, šef AMD-ove Radeon Technology grupe, otkrio da tvrtka zasad ne planira hardverski podržati raytracing i novi Microsoftov API DXR

Denis Arunović srijeda, 14. studenog 2018. u 06:00

U našoj recenziji Nvidijinih novih RTX kartica objavljenoj u aktualnom broju Buga (studeni 2018.) napisali smo da je Nvidija napravila vrlo riskantan potez s investiranjem inženjerskih resursa i sirovih tranzistora u hardversku podršku renderiranja principom raytracinga. Niti jedan naslov još uvijek ne podržava raytracing efekte, a prema trenutnim informacijama, pa i samom pozicioniranju RT podrške u sklopu Nvidijine ponude (čitaj, podržane kartice s cijenom od 4.500+ kuna), implementacija efekata iznimno je hardverski zahtjevna. Dodatni udarac u kontekstu softverske podrške nedavna je vijest da Final Fantasty XV neće dobiti nekoliko planiranih DLC-ova, uključujući i podršku za raytracing efekte. 

Kako AMD za sljedeću godinu planira lansiranje Radeon kartica temeljenih na posve novoj arhitekturi Navi, postavlja se logično pitanje da li Nvidijin trenutno jedini konkurent radi što po pitanju hardverske implementacije raytracinga i podrške za Microsoftov raytracing API DXR. Japanski novinari s portala 4Gamer upravo su ovo pitanje postavili AMD-ovom Davidu Wangu, nasljedniku Raje Kodurija na mjestu šefa Radeon Technology grupe. 

Njegov odgovor bi vas mogao malo šokirati - AMD trenutno ne planira implementirati podršku za DXR odnosno ne planira to učiniti dok ovu značajku ne budu mogli podržati u svim segmentima ponude. AMD kao firma jednostavno nema dovoljno novca, pa samim time i inženjerskih resursa za ovakve eksperimente, pa su samim time spremni prepustiti Nvidiji čast stvaranja raytracing ekosustava u igrama. AMD podršku za raytracing nudi u sklopu svog Pro Renderer plugina za različite CAD/CAM aplikacije i na tome će ostati u dogledno vrijeme. 

U prilog tome idu i neslužbene informacije da GPU-ovi temeljeni na arhitekturi Navi neće ciljati na gornji segment tržišta nego će po pristupačnoj cijeni ponuditi performanse koje danas nudi Radeon RX Vega 56 ili eventualno Vega 64. Nvidija je primjerice RT jezgre odnosno podršku za DXR rezervirala isključivo za GeForce RTX 2070 i snažnije kartice i to žrtvovanjem tranzistora koji su mogli biti iskorišteni za implementaciju dodatnih jedinica za klasičnu rastersku grafiku. Iz istog razloga RTX kartice nude malen skok performansi u odnosu na prethodnu generaciju hardvera. 

Što se tiče AMD-ovih kratkoročnih planova na polju grafičkih kartica, uskoro na nas čeka lansiranje osvježene 12-nanometarske verzije Polaris arhitekture u obliku Radeona RX 590 - kartice koja tuče u segment tržišta koji je Nvidija zanemarila, a koji je izuzetno zanimljiv velikom broju igrača.