Musk bi milijun autonomnih taksija iz Tesle već iduće godine

U Tesli su, tijekom jučerašnje demonstracije autonomne vožnje, objavili i svoje ambiciozne planove za budućnost ove tehnologije

Sandro Vrbanus utorak, 23. travnja 2019. u 15:58

Tesli kao kompaniji i Elonu Musku kao njezinom šefu može se prigovoriti štošta, ali manjak ambicije sigurno im nitko ne može spočitnuti. Sinoć je tako u Tesli održana demonstracija tehnologija autonomne vožnje u trajanju dužem od četiri sata, na kojoj je prikazana mogućnost novih Tesli da u potpunosti bez utjecaja vozača prelaze put "od točke A do točke B", vozeći kako po lokalnim cestama tako i autocestama.

Bilo je govora i o posebnom Teslinom čipu koji je osnova računalnog sustava za obradu podataka i autonomnu vožnju. Ovaj čip od sada će biti ugrađen u sve nove automobile ovog proizvođača što znači da će potpuno autonomna vožnja biti samo jedan dio dodatne opreme koji će se na svim njihovim automobilima moći lako aktivirati. Teslin čip sastoji se od 6 milijardi tranzistora posloženih u dvije neuronske mrežne strukture od kojih svaka može obavljati 36 bilijuna (36x1012) operacija u sekundi. Ovaj je čip, kažu, 20% jeftiniji od Nvidijinih koje su koristili do sada, a daje čak 21 puta bolje performanse.

Na temelju ovog tehnološkog napretka Elon Musk tvrdi kako hardver autonomnih vozila nije potrebno dalje nadograđivati, već samo unaprijediti softver – računalne snage ima napretek.

Šef Tesle također vjeruje kako će njegova vizija o lansiranju velike flote autonomnih vozila za najam uskoro biti ostvaren. Robotaksiji, kako ih on zove, više neće trebati ljudsku pomoć u vožnji do drugog kvartala sljedeće godine, pa bi do kraja 2020 na ceste moglo biti pušteno milijun automobila koji će moći prometovati na ovaj način.

Elon Musk: "Uskoro će financijski biti suludo kupiti bilo što osim Tesle"

Ideja je da se sva vozila u privatnom vlasništvu stave na raspolaganje za kratkoročni najam putem aplikacije, te da ih njihovi vlasnici mogu, dok ih ne koriste, iznajmljivati. Vožnja ovako unajmljenim automatiziranim taksijem mogla bi biti čak 10-15 puta jeftinija od vožnje običnim taksijem, Uberom ili Lyftom. S druge strane, kupcima potpuno autonomnih Tesli ovakav bi način iznajmljivanja mogao priskrbiti i do 30.000 dolara godišnje, što bi značilo da bi im se kupnja vozila vrlo brzo isplatila.

Spomenimo samo da je Tesla, ukupno do sada, od početka rada proizvela tek nešto više od 600 tisuća vozila te da još ni u jednoj državi na svijetu nije donijeta zakonska regulativa za prometovanje potpuno autonomnih vozila.