Tehnologija simuliranja usmjerenosti zvuka - Neuhvatljivi kutovi

Problem obrade zvuka tako da u slušalicama zvuči kao da dolazi iz nekog zadanog smjera star je gotovo koliko i sama elektroakustika. Ipak, ostaje neriješen, premda su u njega uložene pozamašne svote i trud. Zašto?

Oton Ribić utorak, 30. travnja 2024. u 06:00
Zvuk
Zvuk

Dok smo na području vizualnog sučelja zapanjujuće napredovali od katodnih monokromatskih ekrana veličine pedlja, do današnjih 4K monstruma i rapidno napredujućeg VR-a, tipičan igrač ili glazbeni entuzijast s pravom bi se mogao požaliti da je tako nešto na području akustike izostalo. Istina – imamo više frekvencije uzorkovanja, višu razlučivost, katkad i 5.1 ili čak 7.1 surround umjesto sterea, možda nešto uvjerljiviji odjek, ali nekih spektakularnih, zapanjujućih napredaka na tom području nije bilo.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 378 svibanj 2024.