Teslina "Potpuno samostalna vožnja" ne staje pred crvenim svjetlom semafora

Teslina tehnologija "Potpuno samostalne vožnje" (Full Self-Driving - FSD), odnedavno nadopunjenog naziva "Supervised", opet se našla u središtu pozornosti nakon što su vozači počeli izvještavati o zabrinjavajućim problemima s najnovijom verzijom softvera

Bug.hr četvrtak, 29. kolovoza 2024. u 17:09
Snimak prolaska kroz crveno 📷 Screenshot: @jinsyu, X
Snimak prolaska kroz crveno Screenshot: @jinsyu, X

Vlasnici Teslinih vozila prijavljuju da njihova vozila prolaze kroz crveno svjetlo na semaforima, što je izazvalo ozbiljnu zabrinutost za sigurnost kako među drugim vlasnicima Teslinih automobila, tako i u široj javnosti. FSD sustav, koji je "krivac" za nezaustavljanje, još uvijek je u razvojnoj fazi i nije dostigao punu autonomiju, iako proizvođač tvrdi drugačije.

YouTuber snimio problem

Vozači Teslinih automobila podijelili su svoja iskustva na društvenim mrežama, uključujući platformu Reddit i X. Jedan je korisnik opisao situaciju u kojoj je morao ručno zaustaviti vozilo kako bi spriječio prolazak kroz crveno svjetlo, izrazivši nadu da je Tesla svjesna opasne razine na kojoj se softver trenutno nalazi. Drugi vozač je prijavio slične probleme pri brzinama manjim od 50 km/h, što je dovelo do gubitka povjerenja u sustav. Više je vlasnika čak dokumentiralo ovaj problem u videozapisima, prikazujući Teslu kako prolazi kroz crveno svjetlo. 

Ovi izvještaji posebno zabrinjavaju s obzirom na to da je Teslin FSD softver već pod istragom američkih saveznih tijela zbog njegove umiješanosti u brojne nesreće, od kojih su neke bile fatalne. Nacionalna uprava za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA) provodi istragu o Teslinim sustavima za pomoć vozaču, uključujući Autopilot i FSD, nakon niza sudara. Istraga je otkrila da vozači često ne obraćaju pažnju tijekom korištenja Autopilota, što dovodi do nesreća kada ne uspiju pravodobno reagirati.

FSD softver koristi pola milijuna vozila

Tesla se suočila s kritikama zbog marketinga FSD sustava, koji neki smatraju zavaravajućim. Termin "Potpuno samostalna vožnja" sugerira razinu autonomije koju sustav još ne posjeduje, s obzirom na to da se od vozača i dalje zahtijeva da ostanu pozorni i spremni preuzeti kontrolu u svakom trenutku.

Tvrtka je prethodno izdala opozive za svoj FSD softver na više od 360.000 vozila zbog sigurnosnih problema koje je identificirala NHTSA. Na cestama FSD softver trenutno koristi otprilike 500.000 vlasnika Teslinih vozila, što je nešto više od jedne petine svih Tesli u upotrebi danas. Većina tih vlasnika platila je 8.000 dolara ili više za ovu dodatnu opciju.

Robotaksiji s nepouzdanim softverom

U manje od dva mjeseca Tesla planira predstaviti vozilo koje je izričito dizajnirano da funkcionira kao robotaksi. Dok Tesla tvrdi da će njihovi robotaksiji biti sigurniji od ljudskih vozača, kritičari ističu da je ova tvrdnja preuranjena s obzirom na trenutne probleme s FSD softverom. Zagovornici sigurnosti u prometu pozivaju na opsežna testiranja i stroge regulatorne kontrole prije nego što se Teslini robotaksiji puste u širu upotrebu.