Nova hibridna EV baterija puni se do 80 posto za samo 72 sekunde

Tehnologija koju je osmislio švicarski startup Morand koristi najbolje od tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora

Mladen Smrekar srijeda, 23. studenog 2022. u 14:59

Švicarski startup Morand razvio je tehnologiju koja bi trebala omogućiti punjenje baterija električnih vozila brže nego što je potrebno za punjenje vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na benzinskoj postaji. Nova tehnologija koja električne automobile može napuniti u samo 72 sekunde hibridni je sustav koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora.

Ideja bivšeg vozača F1

Bivši vozač Formule 1 i voditelj tima Benoît Morand
Bivši vozač Formule 1 i voditelj tima Benoît Morand

Prema Američkom institutu za naftu, spremnik prosječnog benzinskog automobila napuni se za dvije minute. Novi električni hibridni baterijski sustav, nazvan eTechnology, gotovo prepolovljuje to vrijeme. Morand tvrdi da eTechnology uz to jamči i mnogo duži životni vijek od litij-ionskih baterija koje se tradicionalno koriste u električnim vozilima.

Tvrtku je osnovao bivši F1 vozač i voditelj tima Benoît Morand, ključni igrač u razvoju Hope Racing Oreco 01 Hybrida, prvog hibridnog prototipa koji je prije više od deset godina startao na 24 sata Le Mansa. Tvrtka sad želi energetske tehnologije razvijene za moto utrke primijeniti na svakodnevna rješenja u energetskoj tranziciji.

Automobili, dronovi, bicikli

Startup kaže da se tijekom testiranja prototip njegovog rješenja eTechnology mogao napuniti do 80 posto u samo 72 sekunde, 98 posto u 120 sekundi i 100 posto u 2,5 minute do 900 A/360 kW. 

Iako se ta vremena očito neće odnositi na veće pakete baterija iznad 100 kWh koje se koriste u električnim vozilima najvećeg dometa, Morand kaže da je dobro prilagođen malim gradskim automobilima kao što je Citroën Ami s baterijama od 5,5 kWh. Tehnologija bi se također mogla uspješno primijeniti za pogon bespilotnih letjelica i e-bicikala. 

Rješenje je prilagođeno malim gradskim automobilima kao što je Citroën Ami
Rješenje je prilagođeno malim gradskim automobilima kao što je Citroën Ami

Prototip je testiran tijekom više od 50.000 ciklusa i, tvrdi Morand, tehnologija pokazuje potencijal zadržavanja kapaciteta u puno više ciklusa punjenja/pražnjenja od tradicionalne litij-ionske baterije. Uz to, eTechnology je navodno učinkovit i na ekstremnim temperaturama.