Super apsorpcija - ključ za novu generaciju kvantnih baterija

Mladen Smrekar nedjelja, 16. siječnja 2022. u 06:00

Kvantne baterije koje koriste kvantnomehaničke principe kako bi poboljšale svoje sposobnosti, zahtijevaju to manje vremena punjenja što su veće, objašnjava dr. James Q. Quach s Instituta za fotoniku i napredna osjetila (IPAS) Sveučilišta u Adelaideu. Tamošnji su istraživači, zajedno s međunarodnim kolegama, uspješno dokazali koncept super apsorpcije, ključ izrade kvantnih baterija.

Kako bi dokazali koncept, opisan u časopisu Science Advances, istraživači su izradili nekoliko mikrošupljina nalik na pločice različitih veličina koje su sadržavale različit broj organskih molekula.

Veliki potencijal

"Aktivni sloj mikro šupljine sadrži organske poluvodičke materijale koji pohranjuju energiju. U osnovi super apsorbirajućeg učinka kvantnih baterija je ideja da sve molekule djeluju zajedno kroz svojstvo poznato kao kvantna superpozicija", kaže dr. Quach. "Povećavanjem veličina mikrošupljina i broja molekula, smanjivalo se vrijeme punjenja."

Istraživači su uspješno dokazali koncept super apsorpcije

Ideja o kvantnoj bateriji ima potencijal značajno utjecati na pohranu energije u obnovljivim izvorima energije i minijaturnim elektroničkim uređajima. Koncept dr. Quacha i njegovog tima istraživača otvara mogućnost nove klase kompaktnih i snažnih uređaja za pohranu energije. Njihov sljedeći korak bit će razvoj potpuno funkcionalnog prototipa kvantne baterije.

📢 Uštedi do 30%

Logitech

Vrhunska Logitech periferija nezaobilazan je dodatak za tvoj radni stol.

Kupi

📢 Uštedi 800 kn

HUAWEI MateView GT

27" monitor sa zakrivljenim zaslonom i velikom brzinom osvježavanja savršen je za učenje, igranje i rad.

2.199 kn 2.999 kn Kupi

📢 Besplatna dostava

DELL

DELL Vostro 3510 s Core i7 procesorom, 16GB RAM-a te 15.6" IPS ekranom i vrhunski monitori.

Od 1499 kn Kupi

2-kanalni bookshelf zvučnici

AUDIOENGINE HD6

Bluetooth aptX, 47 ohma, 50Hz-22kHz, >95dB, 50W RMS, svileni visokotonci, wooferi od aramidnih vlakana, A/B monoblok pojačalo.

5.299 kn Kupi

Plug&play gramofon

REGA PLANAR 1

RB110 ručica, motor od 24 V niske buke, poklopac motora s integriranim hlađenjem, Rega Carbon MM zvučnica.

2.989 kn Kupi