Kina nalaže Alibabi da proda dio svoje medijske imovine

Kineska je vlada sve više zabrinuta Alibabinim medijskim utjecajem zbog pretjeranog utjecaja na javnost

Matej Markovinović srijeda, 17. ožujka 2021. u 11:05

Kineske su vlasti naložile multinacionalnoj tehnološkoj tvrtki Alibabi, da proda dio svoje medijske imovine jer su zabrinuti da tvrtka uveliko utječe na javno mnijenje u zemlji, prenosi The Wall Street Journal.

Zabrinutost vlasti dosegla je svoj vrhunac kad je Alibaba najavila da će otkupiti South China Morning Post, novine na engleskom jeziku s tradicijom starom 118 godina. Iako su kritičari doveli u pitanje Alibabin udio u navedenim novinama, vlasnik Alibabe Jack Ma, obvezao se da će sačuvati neovisnost azijskog lista. Kako prenosi TechCrunch, Alibaba već sad drži značajne medije u kontinentalnoj Kini, pa tako je njihova partnerska tvrtka Ant Group vlasnik tehnološkog portala 36Kr, a državna tvrtka Shangai Media Group ima strateški sporazum s Alibabom.

Kineska se multinacionalna tehnološka tvrtka se također okreće novim medijima imajući značajan udio u kineskoj verziji Twittera, Wibou te stranici za objavljivanje videozapisa Bilibili. Alibaba se često usredotočuje na potencijal digitalne suradnje s medijskim tvrtkama. Tako se kao primjer navodi njihovo obećanje da će sa svojim računalnim ekspertima i iskustvom rada u oblaku, pomoći tvrtki Shangai Media Group da razviju platformu za financijske podatke.