Japanska željeznica složila stanicu od 3D-printanih dijelova u samo šest sati tijekom noćne pauze

Nakon što je posljednji večernji vlak otišao u 23:57, montaža je započela. Radnici su koristili dizalicu za pozicioniranje unaprijed pripremljenih komponenti samo nekoliko metara od originalne stanice. Do 5:45 ujutro, kada je stigao prvi jutarnji vlak, vanjska struktura bila je završena...

Bug.hr subota, 12. travnja 2025. u 13:12

Tvrtka West Japan Railway, u suradnji s građevinskom firmom Serendix, zamijenila je staru drvenu stanicu Hatsushima modernom prefabriciranom konstrukcijom.

Mala stanica, velika ušteda

Nova stanica, smještena u primorskom gradiću u prefekturi Wakayama, prostire se na nešto više od 10 četvornih metara i dnevno opslužuje oko 530 putnika. Prema navodima željezničkih dužnosnika, tradicionalne metode gradnje zahtijevale bi više od dva mjeseca i udvostručile troškove projekta.

Ova brza konstrukcija odgovara na specifične probleme s kojima se suočava japanski željeznički sustav uslijed demografskih promjena. Sa starenjem stanovništva i manjkom radne snage, održavanje starijih željezničkih objekata, posebno na manje frekventnim ruralnim stanicama, postaje sve veći problem za operatere. "Vjerujemo da je značaj ovog projekta u tome što će ukupan broj potrebnih ljudi biti znatno smanjen," istaknuo je Ryo Kawamoto, predsjednik JR West Innovations, podružnice za rizični kapital željezničkog operatera za portal NDTV.

Od tvornice do gotove stanice

Proces je započeo proizvodnjom komponenti stanice u Serendixovoj tvornici u prefekturi Kumamoto. Radnici su proveli sedam dana printirajući i ojačavajući dijelove betonom prije nego što su ih transportirali oko 800 kilometara cestom do Hatsushime.

"Uobičajeno se gradnja odvija tijekom nekoliko mjeseci dok vlakovi ne prometuju svake noći," objasnio je Kunihiro Handa, suosnivač Serendixa. Željeznička gradnja tipično podliježe strogim ograničenjima kako ne bi ometala redoviti vozni red.

Nakon što je posljednji večernji vlak otišao u 23:57, montaža je započela. Radnici su koristili dizalicu za pozicioniranje unaprijed pripremljenih komponenti od posebnog morta samo nekoliko metara od originalne stanice. Do 5:45 ujutro, kada je stigao prvi jutarnji vlak, vanjska struktura bila je završena.

Dizajn s lokalnim motivima

Kompaktna bijela struktura uključuje dizajne koji odražavaju lokalne specijalitete, uključujući mandarine i sabljarku. Iako je fizička konstrukcija završena u jednoj noći, West Japan Railway planira dovršiti unutarnje radove i instalirati automate za karte prije otvaranja u srpnju.