Najveći bespilotni kvadkopter na svijetu načinjen je od – pjenastih ploča

Na sveučilištu u Manchesteru nedavno je izrađen i u letu testiran dron s četiri rotora od pjenastih ploča. Mjeri 6,4 metra u promjeru i služi kao dokaz koncepta te korak prema još većim letjelicama

Sandro Vrbanus utorak, 24. listopada 2023. u 19:13

Studenti i profesori sa Sveučilišta u Manchesteru zadali su si nedavno velik zadatak – izraditi najveći dron na svijetu od jeftinih i pristupačnih materijala te tako ispitati koliko velik zapravo hobistički kvadkopter može biti. Za sada su došli do toga da se korištenjem jednostavnih i laganih materijala može izraditi funkcionalni dron s četiri rotora, koji mjeri čak 6,4 metra u promjeru.

Legalni rekorder

Projekt nosi naziv Giant Foamboard Quadcopter (GFQ), što otkriva i materijal kojim su se poslužili. Umjesto da velike strukture, koje moraju biti lagane, izrađuju od možda očekivanog izbora materijala poput ugljikovih vlakana, oni su se odlučili za ono što se može kupiti bilo gdje – pjenaste ploče (foamboard). Materijal je to koji između dva sloja kartona ima laganu, ali strukturalno čvrstu pjenu i obično se koristi u grafičkoj industriji za kaširanje ili izradu samostojećih reklamnih panoa, polica i slično.

Takav je materijal jeftin, pogodan i za recikliranje ili čak i kompostiranje, a sada je pokazano i da je dovoljno kvalitetan za izradu rekordno velikih letjelica. Pri izradi su korištene ploče debljine 5 milimetara, rezane laserom i ručno sklapane u posebno osmišljenu 3D strukturu uz pomoć još jednog hobističkog alata, vrućeg ljepila.

U konačnici, dron GFQ je, prema sadašnjim informacijama, najveći daljinski upravljani kvadkopter na svijetu. Masa mu je 24,5 kilograma, malo ispod britanske maksimalne zakonske granice od 25 kg za daljinski upravljane hobističke dronove.

Ipak, poslužit će kao potvrda koncepta, a tim će nastaviti s razvojem. Pokušat će načiniti verziju koja bi bila u stanju u zrak podići i veći teret, pa čak i manje dronove. Pokreće ga 50-voltna baterija, koja napaja četiri elektromotora, a u teoriji mogao bi podržavati i sustav autonomnog letenja. Sve naučeno pri izradi ovog rekordera, njegovi će tvorci iskoristiti pa najavljuju da će "pridodati još koji metar" u sljedećoj iteraciji.