Korištenje VR-a na PC-ju je u porastu, a ne u padu kako to mediji ponekad prenose

Ukoliko uzmemo u obzir dva važna faktora koja je lako previdjeti, suprotno uvriježenom mišljenju, trend korištenja VR headsetova na PC-ju je u blagom porastu

Damir Radešić srijeda, 10. travnja 2024. u 14:15

Do prije par godina su VR uređaji bili igračka za odabrane, ne samo zbog ograničene ponude igara koje su dizajnirane za takav način igranja, već i zbog paprene cijene koju si većina nije mogla priuštiti. Ipak, razvojem tehnologije i dostupnošću kvalitetnijih i jeftinijih VR uređaja, kao i boljom podrškom developera koji svoje uratke prilagođavaju već u startu ili naknadno dodaju podršku za VR, unatoč uvriježenom mišljenju temeljenom na površnom praćenju statistika, korištenje VR-a na PC-ju je u stalnom porastu.

📷 uploadvr.com
uploadvr.com

Udio igrača koji koriste VR putem Steama je prema globalnom grafikonu u opadanju od ožujka 2020. godine kada je Valve promijenio način na koji prati SteamVR logove. Naime, ranije su iste bile temeljene na broju prijavljenih korištenja, dok su od tada počeli računati udio u ukupnom broju igrača što je lako pogrešno protumačiti iz dva razloga. Prvi je taj da je broj korisnika Steama u velikom porastu čemu svjedoči podatak od preko rekordnih 36 milijuna istovremeno prijavljenih igrača od prije nešto manje od mjesec dana. Obzirom da broj novih korisnika zasigurno raste brže od broja onih koji pritom koriste i VR, logično je da je, obzirom na ukupan broj igrača, prikaz udjela VR-a u opadanju.

📷 uploadvr.com
uploadvr.com

Drugi razlog je mnogo važniji i zasigurno ima veći utjecaj na statistike obzirom da se u ukupnom broju igrača nalaze i oni iz Kine. Kako smo jučer pisali, kineski jezik koristi čak 33,43 posto igrača i u rapidnom je porastu, no većina najpopularnijih VR uređaja i igara je na kineskom tržištu službeno nedostupna, pa ako iz statistika izbacimo one s kineskim postavkama, dobivamo jasan prikaz da je broj korisnika VR uređaja na PC-ju u konstantnom porastu i trenutno ih koristi nešto manje od tri posto igrača koji nisu s kineskog govornog područja.