Igrali smo

Warhammer 40.000: Space Marine 2 – Što agresivnije, to bolje

Damir Radešić subota, 21. rujna 2024. u 11:15

Prvi dio Space Marinea bio je prosječan, no postavio je temelje za nastavak koji, trinaest godina kasnije, stiže u velikom stilu

Warhammer 40.000: Space Marine 2
Proizvođač / izdavač Saber Interactive / Focus Entertainment
Dojam Napokon smo dobili odličnu, brutalnu i mračnu akciju kakvu Warhammer 40.000 odavno zaslužuje
Platforme PC, PS5, Xbox Series X|S

Igara na temu Warhammera 40.000 smo do sada odigrali masu, a uz takvu hiperprodukciju i iskorištavanje ove franšize, ne čudi da su i oni koji nikada nisu zaigrali stolne igre s tim imenom, s kojima je sve počelo, prilično dobro upoznati s tematikom.

Ipak, valja naglasiti kako su to sve bili uglavnom strateški naslovi, dok se među njima isticao Space Marine. Ova akcijska pucačina na neki je način probila led i pokazala da ovaj fantazijski svijet treba igru takve orijentacije, no unatoč oduševljenju fanova, imala je i znatan broj nedostataka zbog kojih nije privukla širi krug igrača te je vapila za nastavkom.

Spomenuti se nastavak dugo „kuhao” u uredima Focus Entertainmenta, koji je kao vlasnik licence posao konačno dodijelio prokušanoj ekipi Saber Interactivea. Oni potpisuju popriličan broj naslova, no čini se da je odluka pala nakon uspjeha zombijevske akcije World War Z, rađene prema istoimenom filmu, s kojom Space Marine 2 dijeli brojne sličnosti.

Da ne duljimo, glavni junak prvog dijela, Demetrian Titus, zbog mišljenja da je na kraju te kampanje osramotio svoju postrojbu (namjerno ne otkrivamo detalje kako igračima koji žele zaigrati prethodnika ne bismo pokvarili ugođaj), stotinjak se godina smucao svemirom kao plaćenik Deathwatcha.

Nakon što je smrtno ranjen tijekom obrane planeta Kadaku i spašen od strane Ultramarinesa, poslan je na oporavak, nakon kojeg je zahvaljujući tehnologiji postao još brži i opasniji. Iako se želio vratiti u Deathwatch, dobiva ponudu da skine ljagu sa svog imena tako što će se ponovno pridružiti staroj postrojbi, poslanoj da zaustavi najezdu Tyranidsa, dok će snage Chaosa svojom pojavom dodatno začiniti čitavu stvar.

Ovakav zaplet svakako ostavlja prostora za izgradnju odnosa među likovima, no ne očekujte priču koja će vas ostaviti bez daha. Autori su jednostavno kreirali podlogu za prikaz vječnog rata koji je brutalan u svakom svom dijelu, te je za igru ovog tipa idealno igralište za sve koji su oduvijek priželjkivali kvalitetan spoj napucavanja i bliske borbe.

Naime, koliko god nam je u drugim franšizama suludo da se u tehnološki naprednoj, dalekoj budućnosti prepunoj laserskih i drugih oružja ratnici služe mačevima kad neprijatelje mogu uništiti iz druge galaksije, Warhammer 40.000 je nemoguće zamisliti bez nazubljenih oštrica, odsječenih glava i iščupanih udova, uz hektolitre krvi koja šprica na sve strane.

Na raspolaganju nam je arsenal raznovrsnog dalekometnog oružja koje će itekako poslužiti svrsi, i svakako je pravo zadovoljstvo napucavati nadiruće horde Tyranida i promatrati kako se rasprskavaju pred nama. No, vrlo brzo postaju sve brojniji, a pojavljuju se i nove vrste neprijatelja zbog kojih ćemo morati isukati mač i, uz junački poklič, zaletjeti se među njih kako bismo ih doslovce masakrirali.

Tranzicija između pucačkog dijela i bliskih susreta napravljena je iznimno glatko i na neki način djeluje prirodno. Čak će i igrači navikli na strateške uzmake i traženje zaklona vrlo brzo prihvatiti da takvi manevri ne postoje te da je agresivnost jedini ispravni način igranja Space Marinea 2.

Priznajemo, jednako smo uživali u razvaljivanju masa protivnika kao i u borbama „jedan na jedan“, koje su, kako igra napreduje, postajale sve češće. U takvim sukobima s jačim neprijateljima prisutni su svi potrebni elementi poput izmicanja neobranjivim napadima (na koje nas upozorava crveni krug) ili pariranja onih označenih plavim. Pravodobna reakcija ostavlja protivnike ranjivima na specijalne napade, koji uz prikladne animacije nanose masivnu štetu, kao i posebno dizajnirane egzekucije.

Osim što izgledaju atraktivno, egzekucije su nužne za preživljavanje jer svaka obnavlja oštećenja na oklopu, dok zdravlje nadoknađujemo paketićima „prve pomoći“ ili nanošenjem štete netom što smo je primili. Kao što smo rekli, agresivno igranje jedina je prihvatljiva opcija ako želite preživjeti.

Dok za kampanju nije nužno pozivati prijatelje, za Operations način igranja, također PvE orijentiran, to je svakako preporučljivo. Primijetili smo da na dvije najniže postavke težine računalom vođeni suborci odrađuju svoj posao korektno, no sve iznad toga zaboravite jer bez ljudske pomoći i glasovne komunikacije nećete napraviti ništa.

Uz trenutno šest misija koliko sadrži Operations i obećanje da će dodatne stizati u budućnosti, igračima je na raspolaganju šest klasa koje je moguće nadograđivati, bilo korisnim dodacima ili kozmetičkim elementima. Masivni oklopi idealno su slikarsko platno spremno primiti kojekakve uzorke i sitnice.

Kad već spominjemo Operations, valja reći da, unatoč tome što šest područja koja se izgledom ne mijenjaju, ovisno o postavkama težine i izboru klasa, svaka misija nudi različiti sastav i brojnost neprijatelja, pa svaka partija izgleda i odvija se drugačije od prethodne, čak i na istom terenu.

Ljubitelji međuljudskog nadmetanja imaju priliku okušati se u Eternal Waru, PvP modu u kojem se sukobljavaju šesteročlani timovi Space Marinesa i Chaos Marinesa na nekolicini mapa u tri prepoznatljiva načina igranja. Osobno nam je Eternal War bio polovično zabavan jer nismo imali onaj osjećaj nadmoći i guranja u prve redove kao u Operationsima i kampanji.

Likovi su vrlo krhki i ranjivi, naglasak je na dalekometnoj izmjeni vatre i općenitom grupiranju snaga, pri čemu vrijedi restrikcija da se u timu mogu odabrati samo dva lika iste klase prije početka partije. Uz to, treba spomenuti da su kozmetičke nadogradnje Space Marinesa vidljive na svakoj klasi, bez obzira gdje ste ih zaradili, dok tim Chaos Marinesa uvijek izgleda isto, što nakon par rundi postaje dosadno. Hoće li to biti promijenjeno u budućnosti, uistinu ne znamo.

Bez obzira na PvP, Space Marine 2 je vrijedan pažnje svih ljubitelja dobre akcije, bez obzira jesu li fanovi Warhammera 40.000 ili ne. Sama kampanja i način na koji je svaki njen dio oživljen i prezentiran dovoljni su za preporuku, dok je Operations, koji će se sadržajno proširivati, dodatni šlag na torti, pogotovo ako imate prijatelje koji su voljni s vama podijeliti krv, suze i znoj. Mi smo više nego zadovoljni, a vjerujemo da će to biti i svi ostali koji krenu u ovu mračnu i brutalnu avanturu.

Igrano na PC-ju, kod ustupio proizvođač.

Warhammer 40.000: Space Marine 2

  • Igrivost
  • Grafika
  • Animacije
  • Živi svijet
  • Operations
  • Eternal War
Ocjena
85%
Cijena 59,99 eura (Steam)