Code Vein - Pokušaji i promašaji

Novi član obitelji Soulsborne, nakon povratnih informacija igrača, odgođen je za iduću godinu, a donosi mješavinu nepraštajuće igrivosti, anime vizualnog stila, vampira, pratitelja i neprekidne akcije

Damir Radešić ponedjeljak, 10. prosinca 2018. u 06:00

Code Vein

Proizvođač/Izdavač Bandai Namco / Bandai Namco Entertainment
Žanr Akcijska igra
Platforme PC, PS4, Xbox One
Datum izlaska 2019.

Začetnik podžanra Soulsborne nesumnjivo je serijal Souls, započet prije devet godina, s kojim Blodboorne istih autora, ekipe FromSoftwarea, dijeli mnogo zajedničkih elemenata, od brutalne borbe u kojoj se smrću kažnjava svaki krivi potez i dugotrajnih bitaka protiv bosseva, do gotičkog okruženja i atmosfere. Igračima se svidio takav koncept i osjećaj zadovoljstva nakon uspješnih okončanja pojedinih dijelova na kojima su ginuli nebrojeno puta, a novu priliku za stjecanje vječne slave i hvalisanje na Facebooku, Instagramu i 9gagu dobit će nakon izlaska Code Veina, “anime Dark Soulsa s vampirima”, kako je već dobio neslužbeni nadimak.

Priča nas vodi u daleku budućnost, u kojoj je Zemlja razorena misterioznom apokalipsom i pojavom čudovišta koja ljuski rod žele zauvijek izbrisati iz povijesti. Jedinu nadu predstavlja tajna organizacija Vein, odnosno samo nekoliko otpadnika od društva koji imaju sposobnost primanja “darova” u obliku nadnaravnih specijalnosti u zamjenu za njihova sjećanja. Uobičajeni je to zaplet bez previše mašte, no sasvim dovoljan kao uvod u igru koja je više orijentirana kooperativnom igranju i promišljenom izboru suputnika.

Naime, osim glavnog junaka, u pohodu na demonske sile pratit će nas lik kojeg sami odaberemo, bez obzira na to hoće li ga voditi računalo ili ljudski igrač. Svaki dolazi s određenom opremom i izmjenjivim oružjem, o čemu ovisi stil borbe i slabosti koje uočimo kod protivnika. U pravilu, koga god odaberemo, morali bismo kao tim biti sposobni prevladati izazove koje će igra pred nas staviti, no kao i uvijek, pratnja lika koji može barem nakratko preuzeti inicijativu dok mi napadamo sa strane, ili nam podariti nekoliko sekundi za brzinsko vidanje rana, uvijek je dobrodošla.

Borba nije pretjerano komplicirana i sastoji se od niza brzih i slabijih, te jačih i sporijih napada, koje je moguće kombinirati pravodobnom reakcijom za maksimalni učinak. S obzirom na to da ovo nije hack’n’slash tip igre, u kojima je dovoljno brzo pritiskati određene tipke, kretanje i pronalaženje prave pozicije posebno je važno, poglavito kod većih protivnika na kojima ćemo isprazniti sve specijalne sposobnosti koje čuvamo za posebne prilike, i pritom pokušati iskoristiti njihove slabosti, koje neće biti vidljive na prvi pogled.

Prema navodima autora, smrt je sastavni dio Code Veina, i igrači trebaju biti spremni na činjenicu da će često umirati i biti frustrirani prebacivanjem na posljednju snimljenu točku, kako bi otkrili da su svi protivnici koje su do kritičnog neprijatelja pobili ponovno živi i spremni za novu rundu. Srećom, veći dio igre sastavljen je od nekoliko smjerova napretka, pa ako se jedan pokaže kao tvrd orah, uvijek ćemo imati priliku isprobati drugi, koji će možda biti lakši, a možda i ne. Čitava igrivost koncipirana je na metodi pokušaja i promašaja dok igrači ne pronađu dobitnu kombinaciju i dočepaju se proklete škrinje s novom opremom i oružjem iza protivnika na kojem lome zube

Developeri su kao grafičku podlogu iskoristili Unreal Engine 4 kako bi stvorili unikatni spoj “japanske osjećajnosti” i realističnih elemenata koji će privući širi krug igrača sa Zapada, a sam proces prilagodbe finalnog vizualnog identiteta trajao je preko godinu dana. Na papiru Code Vein ne zvuči loše, no pričekat ćemo sa zaključcima do opipljivog izdanja.